<زین‌پس به جای «باگت فرانسوی» بگویید ...
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 533
نویسنده : کامران وزیری

 

در پی کارشکنی‌های فرانسه در مسیر توافق ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو 2، هفته‌نامه طنز «چلچراغ»، طرح جلد شماره جدید خود را به این موضوع اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، در این طرح، معادل‌های فارسی ترکیبات واژگانی فارسی که در آنها اثری از «فرانسه» است، پیشنهاد شده!

 


:: موضوعات مرتبط: کاریکاتور , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر،مذاکرات هسته ای،کارشکنی فرانسه ,



بازدید : 1126
نویسنده : کامران وزیری

وزیر خارجه ایران گفت: باید باور داشته باشیم که تحمیل، پایدار نیست و باور داشته باشیم که با هزینه دیگران نمی‌توان پیشرفت کرد و باور داشته باشیم که یا با همدیگر می‌بریم یا با همدیگر می‌بازیم. تعادل رمز موفقیت است.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد جواد ظریف در آستانه مذاکرات هسته‌یی ژنو بین ایران و 1+5 در یک پیام ویدئویی با عنوان "پیام ایران: راهی به جلو وجود دارد" در شبکه اجتماعی یوتیوپ تاکید کرد: عزت چیست؟ احترام چیست؟ آیا این‌ها مذاکره می‌خواهند؟ آیا می‌توان روی آن‌ها قیمت گذاشت؟ تصور کنید کاری را که همه انجام می‌دهند، شما نباید انجام دهید. کاری را که همه مجاز به انجام آن هستند. آیا شما کوتاه می‌آیید؟ یا بر موضع خود پافشاری می‌کنید؟ ما همه در اراده آزاد هستیم، با توانایی تعیین سرنوشت خودمان. این به معنای لجبازی یا قبول نکردن نقطه نظرات دیگران نیست. اراده آزاد در وجود همه ماست، در ذات ماست. این ماهیت مطالبات دسته جمعی ما ایرانیان در قرن اخیر بوده است. ما پی در پی دست در دست یکدیگر نهاده‌ایم، تا در برابر استبداد بایستیم و برای آزادی در اراده، احترام مطالبه کنیم.

ایرانی‌ها تفاوتی با دیگر مردم این کره خاکی که از آن بهره‌مندیم، ندارند. ما نیز خواهان احترام به عزت خویش هستیم. برای ما ایرانی‌ها انرژی هسته‌یی پیوستن به یک باشگاه ویژه نیست و یا ایجاد تهدید برای دیگران. انرژی هسته‌یی یک جهش است. حرکتی به سوی تعیین سرنوشت خویش، به جای این که اجازه دهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

برای ما، انرژی هسته‌یی به معنای تامین آینده فرزندان‌مان است؛ برای ایجاد تنوع در اقتصادمان؛ برای جلوگیری از هدر رفتن نفتمان و پیرامون تولید انرژی پاک. این حرکتی است رو به جلو برای ملت ایران همانند دیگران، در یک عرصه نوین که با صلح، پیشرفت و کامیابی تعریف شده است.

حال اگر به شما بگویند که چنین انتخابی ندارید چه می‌کنید؟ آیا کوتاه می‌آیید؟ حقوق اعطاکردنی نیست و چون اعطا نشده، پس مصادره نیز نخواهد شد. این به معنای رسیدن به بن‌بست نیست. راهی به جلو وجود دارد. مسیری سازنده در جهت تعیین سرنوشت خودمان، حرکتی به سوی پیشرفت، برای حفاظت از صلح. حرکتی رو به جلو. تنها انتخاب بین تسلیم یا رو در رو شدن نیست.

تابستان گذشته مردم ما تعامل سازنده را به وسیله صندوق‌های رای انتخاب کردند و از این راه آن‌ها به دنیا یک فرصت تاریخی برای تغییر مسیر دادند. استفاده از این فرصت یگانه نیازمند یک موضع برابر و انتخاب یک مسیر بر پایه احترام متقابل و به رسمیت شناختن عزت همه انسان‌ها و بیش از آن به رسمیت شناختن این واقعیت است که هیچ قدرتی، هرچند مقتدر، نمی‌تواند سرنوشت دیگران را تعیین کند. این دیگر یک گزینه نیست. ما همه باید سرنوشت مشترک‌مان، چالش‌های مشترک‌مان و فرصت‌های مشترک‌مان را هوشیارانه درک کنیم.

ما هم‌چنین باید باور داشته باشیم که تحمیل، پایدار نیست و باور داشته باشیم که با هزینه دیگران نمی‌توان پیشرفت کرد و باور داشته باشیم که یا با همدیگر می‌بریم یا با همدیگر می‌بازیم. تعادل رمز موفقیت است.

گفت‌و‌گوی صادقانه و اعتماد واقعی همه منوط به موضع برابر، احترام متقابل و منافع مشترک است و بیش از هر چیز، عزت برای همه.

ما این را به مردم خود و به دنیا قول دادیم و همیشه به قول خود پایبندیم. مردم ایران مصمم به کاوش در این مسیر هستند. بیایید در پایان دادن به یک بحران غیرضروری و آغاز افق‌های جدید با هم همراه شویم. من «جواد ظریف» هستم. و این پیام مردم ایران است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , مذاکرات هسته ای ژنو , بازی بردبرد ,



بازدید : 1088
نویسنده : کامران وزیری

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی از آماده شدن مقدمات پرواز ایران - آمریکا از ابتدای سال جدید میلادی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی محمد نوریان امروز - سه‌شنبه - در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان هواشناسی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که از ابتدای سال جدید میلادی مقدمات راه‌اندازی اولین خط هوایی مستقیم بین ایران و آمریکا را فراهم کنیم.

 وی درباره آزادسازی قیمت‌ بلیت هواپیما گفت: با کمک بخش خصوصی تا پایان سال زمینه برای متنوع‌سازی پروازها و مناطق محروم نیز فراهم می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: ایران , آمریکا , گشایش فرودگاهها , خط مستقیم پروازی ,



بازدید : 1134
نویسنده : کامران وزیری

روز گذشته بزرگترین پهپاد راهبری ایران با نام «فُطرس» رونمایی شد که از برخی ویژگی‌های مهم نسبت به نمونه‌های قبلی برخوردار است.

خبرگزاری فارس: مداومت پروازی پهپادهای ایران از «یک شبانه‌روز» فراتر رفت

 خبرگزاری فارس- روز گذشته، کمتر از دو ماه بعد از رونمایی پهپاد استراتژیک و دوربرد «شاهد 129»، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جدیدترین (و بنا بر آنچه اعلام شد، بزرگترین) پهپاد راهبردی خود را با نام «فُطرس» رونمایی کرد.

اگرچه فناوری این پرنده‌ها تا مدتها در انحصار قدرتهای بزرگ ازجمله آمریکا قرار داشت، اما با همت و تلاش متخصصان و کارکنان صنایع دفاعی کشورمان، نیروهای مسلح ایران از سال‌ها پیش ضمن دستیابی به دستاوردهای عظیم در این زمینه، تعداد زیادی از نمونه‌های مختلف آنها را در اختیار دارد؛ نمونه‌هایی که برخی از آنها حتی در سال‌های دفاع مقدس نیز در اموری مانند شناسایی و عکسبرداری از مواضع دشمن بکار گرفته شدند.

«فُطرس» به عنوان جدیدترین عضو خانواده پهپادهای ایران، در مقایسه با نمونه های قبلی خود، نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به قله‌های تکنولوژی، در حال برداشتن گام‌های سریع و بلندی است.

مقایسه اجمالی دو نمونه اخیر (شاهد129 و فُطرس) گویای این است که این عضو جدید تا چه اندازه در شکستن رکوردهای قبلی موثر بوده و توان پهپادی نیروهای مسلح را تا چه حد افزایش می‌دهد.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , پهباد فطرس , دوربرد قابل اعتماد , تیز پرواز دقیق ,



بازدید : 1152
نویسنده : کامران وزیری

پایگاه خبری "دیلی بیست" در تحلیلی رئیس سارمان اطلاعات عربستان را "خطرناکترین" شخصیت در منطقه خاورمیانه توصیف کرد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت روزنامه آمریکایی "دیلی بیست" در گزارشی در تحلیل شخصیت بندر بن سلطان،‌ رئیس سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق ریاض در واشنگتن نوشت: بندر بن سلطان خطرناکترین شخصیت در خاورمیانه است و می‌تواند تمام رخدادهای کشورهای ناآرام در جهان را درک کند.

 به نوشته پایگاه مذکور بندر بن سلطان پس از انتقاد از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و اعلام این مطلب که سیاست‌های آمریکا مانعی بر سر راه منافع عربستان است، در حال حاضر اقدامات ریاض علیه ایران و سوریه را رهبری می‌کند.

 دیلی بیست نوشت: عربستان در حال حاضر تلاش می‌کند تا ایران به قدرت تولید فناوری هسته‌ای دست نیابد و برای ممانعت از قدرت‌گیری اخوان المسلمین نیز از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

 سایت مذکور تاکید کرد که این مقام عربستانی به اطلاع دیپلمات‌های اروپایی رسانده است که کشورش در صدد است با پاکستان که فناوری ساخت سلاح‌های اتمی را در اختیار دارد، ارتباط مستحکمی برقرار سازد.

 نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به مدت‌ مدید از دهه گذشته تحت حمایت عربستان بود.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عربستان , آل سعود , ثروت بادآورده , صدور تروریسم , بندربن سلطان , آتش افروز خاورمیانه ,



بازدید : 1060
نویسنده : کامران وزیری
 
 
 
 
فرانسوا اولاند سه روز در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد تا با مقام‌های رژیم صیهونیستی پس از خودشیرینی برای این رژيم در مذاکرات ایران و ۵+۱ مذاکره کند. او قرار است از این سفر با بغلی پر از  قرارداد فروش تسلیحات بازگردد و در سایه کارهایش پولی حسابی به جیب بزند. فرانسوی‌ها در مقابل پول فروش تسلیحات به غیر از اسرائيل،بازیگر سعودی‌ها هم شده‌اند؛ برای آنها هیچ چیز مهمتر از پول نیست.
 
 
مجله مهر: بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از رسیدن هواپیماهای اولاند گفته بود «بی‌صبرانه» منتظر رسیدن رئيس جمهور فرانسه است  و در مراسم استقبال از اولاند این کشور را به خاطر جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران، «دوست واقعی» اسرائیل خواند. از سوی دیگر مقام‌های عربستان هم که از آمریکایی‌ها حالا خشمگین هستند حسابی از موضع فرانسه در مذاکرات هسته‌ای راضی شده‌اند. فرانسوی‌ها اما در این میان مهمترین چیز برایشان با خودنمایی در مذاکرات،قراردادهای هنگفت از جمله در بخش تسلیحاتی است. اولاند قصد داردکه مبادلات تجاری فرانسه و رژيم صهیونیستی را که در سال ۲۰۱۱ بیش از ۳ میلیارد دلار بوده است افزایش دهد.  علاوه بر وزرای کابینه در این سفر مقام‌های چند شرکت مهم فرانسه از جمله آلستوم، آریان‌اسپیس و وینسی هم اولاند را همراهی می‌کنند. گفته می‌شود در قراردهای مختلف فروش تسلیحات از سوی فرانسه مهمترین مورد فروش هواپیماهای بدون سرنشین از سوی پاریس است که اعتراض گروه‌های حقوق بشر را هم به دنبال داشته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که رژيم صهیونیستی بارها از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت فرانسه در حمله به نوار غزه استفاده کرده است؛ حملاتی که باعث کشته شدن تعداد زیادی از کودکان فلسطینی شده است. 

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: مذاکرات هسته ای،فرانسه،خودفروشی،سرسپردگی،ذلت ,



بازدید : 1177
نویسنده : کامران وزیری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغازثبت‌نام آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز از روز سه‌شنبه پنجم آذرماه، شرایط ثبت‌نام در این دوره از آزمون را اعلام کرد.

 حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری 93 از روز سه‌شنبه از طریق سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده ثبت نام آزمون دکتری تا روز دوشنبه 11 آذرماه سال 92 ادامه دارد.

 وی افزود: هر داوطلب بر اساس علاقه فقط می‌تواند در یک کدرشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی ثبت‌نام و در آزمون مربوطه شرکت کند.

 وی با بیان اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، گفت: ضرورت دارد داوطلبان به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 315 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام نسبت به ثبت نام در تنها کد رشته امتحانی انتخابی اقدام کنند.

 مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان برای سهولت در کار می‌توانند به منظور پرداخت وجه ثبت‌نام به صورت اینترنتی از روز شنبه هفته آینده دوم آذرماه سال 1392 قبل از شروع ثبت نام با مراجعه به سایت سازمان نسبت به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 315 هزار ریال بابت ثبت کد رشته امتحانی مربوط اقدام نمایند. 

جدول زمانبندی آزمون دکتری 93

وی زمان برگزاری آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1393 را روز جمعه 16 اسفندماه 1393 اعلام کرد و افزود: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در دهه دوم فروردین ماه سال 1393 از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

 توکلی افزود: انتخاب رشته اینترنتی برای مجاز شدگان منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان در هفته اول اردیبهشت ماه 1393 انجام می‌گیرد و اعلام فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته‌های مربوط برای شرکت در مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1393 از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

 وی زمان اعلام پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1393 را نیمه شهریور ماه همان سال اعلام کرد.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: سازمان سنجش , کنکور , ثبت نام مقطع دکترا ,



بازدید : 1281
نویسنده : کامران وزیری
 
  
 
یک سایت اینترنتی نزدیک به رئیس جمهور سابق مدعی شد دانشگاه بین المللی ایرانیان به دنبال تاسیس شعبه های جدید خارجی است.
 مجله مهر: دانشگاه احمدی نژاد در ونزوئلا. پیوند دوباره نام رئیس جمهور سابق با کشور محبوبش در امریکای جنوبی. این بار با تاسیس شعبه دانشگاه بین المللی ایرایان در ونزوئلا.

یک سایت اینترنتی نزدیک به احمدی نژاد به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده یکی از برنامه های اصلی آقای احمدی نژاد در مورد دانشگاه ایرانیان توسعه و گسترش آن و همچنین راه اندازی شعبه  در کشورهای  مختلف و علی الخصوص ونزوئلا خواهد بوداین منبع اگاه گفته: یکی از اهداف اصلی آقای احمدی نژاد بسط و جهانی کردن دانشگاه ایرانیان است در صورتیکه اسباب این کار فراهم شود احداث شعبه در کشورهای مختلف و در اولویت نخست کشور ونزوئلا در دستور کار خواهد بود.»

این سایت اینترنتی که توسط سردبیر سابق روزنامه «شهروند» متعلق به سازمان هلال احمر اداره می شود در خبری کوتاه به نقل از منبع نزدیک به محمود احمدی نژاد درباره روند کارهای مربوط به دانشگاه بین المللی ایرانیان نوشته:«کارهای بنیادی و لجستیکی این دانشگاه در حال انجام است و اگر کار به همین روال پیش برود از اول بهمن فعالیت دانشگاه به طور رسمی آغاز خواهد شد.»

این منبع نزدیک به رئیس جمهور این را هم گفته که: «بر اساس اطلاعی که من دارم قرار است شخص آقای احمدی نژاد هم به عنوان رییس دانشگاه ایرانیان و هم به عنوان استاد دانشگاه در این دانشگاه به تدریس و فعالیت بپردازد.»


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , علمی وفن آوری , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه ایرانیان , احمدی نژاد , ونزوئلا ,



بازدید : 1073
نویسنده : کامران وزیری

 

یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در جلسه اخیر حزب مؤتلفه اسلامی پیشنهاد انحلال حزب را دادم.

به گزارش ایسنا به نقل از کیهان، حجت‌الاسلام و المسلمین شجونی با اعلام این خبر افزود: به دلیل وضعیت نامناسب مالی حزب مؤتلفه اسلامی این پیشنهاد را در نشست اخیر حزب در تبریز ارائه کردم.

وی تصریح کرد: حزب مؤتلفه آه در بساط مالی ندارد و شرایط مالی بسیار بد، دلیل ارائه این پیشنهاد انحلال است.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: مؤتلفه در حالی از معضلات مالی رنج می‌برد که برخی از احزاب، میلیاردها ریال پول خرج می‌کنند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: حزب موتلفه،نمادپایداری،عسگراولادی ,



بازدید : 1147
نویسنده : کامران وزیری

آیت‌الله اراکی در خواب امیر کبیر را دید که گفت از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم آن لحظه که صورتم را بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت به یاد تشنگی ما ادب کردی، آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ،باشد تا در قیامت جبران کنیم.

خبرگزاری فارس: هدیه امام حسین(ع) به امیرکبیر به روایت آیت‌الله اراکی

 به گزارش خبرگزاری فارس،ای کاش تاریخ برخی لحظات متوقف می‌شد تا بسیاری از وقایع ناگوار تاریخی اتفاق نمی‌افتد که یکی از این وقایع که آرزوی هر ایرانی است توقف تاریخ در مورد عزل امیرکبیر و سرانجام قتل اوست. که هنوز منتظر نمانیم که از گرمابه امیر به سلامت بیرون آید. اما امیر خونین از دنیا رفت تا بعد‌ها در خواب بزرگ مرد دیگر آیت‌الله محمدعلی اراکی قصه آخرتش را بازگو کند آیت‌الله که در خواب امیرکبیر را دیده است که جایگاه رفیعی در عالم برزخ داشته است.

سبب آن را می‌پرسد و امیر پاسخ می‌دهد : با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم می‌رفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! دو تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.

گرچه پس از مرگ امیر، ناصرالدین شاه پشیمان شد اما این امر سودی به حال خود و ملت نداشت و مرگ امیر به فرصتی تازه‌ای برای فاسدان و بیگانه پرستان برای دست اندازی بیشتر به دارایی‌های کشور تبدیل شد.

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , سیرتاریخی , بزرگان ایران زمین , امیرکبیر , آیت ا , , , اراکی ,