<یادواره سرلشکر خلبان شهید ˈعبدالرضا کوپالˈ روز شنبه در پادگان مهندسی بروجرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1007
نویسنده : کامران وزیری

بروجرد- ایرنا- یادواره سرلشکر خلبان شهید ˈعبدالرضا کوپالˈ روز شنبه در پادگان مهندسی بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا فرمانده پادگان مهندسی بروجرد در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین نعمت الهی است که استقلال و آزادی را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

امیر سرتیپ دوم ˈغلامعلی میرˈ داشتن سلاح ایمان و تقوا را مهمترین عامل پیروزی ملت ایران بر دشمنان دانست و افزود: ملت ایران حول محور ولایت و رهبری قیام کردند و رژیم منحوس پهلوی را سرنگون ساختند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر،شهدای پرافتخار ،رهروان صبور ,



بازدید : 1027
نویسنده : کامران وزیری

از سرویس‌های اطلاعاتی آل سعود موسوم به "مباحث" و "استخبارات" چه می‌دانید؟ یکی مسئول سرکوب و حذف مخالفین داخلی و دیگری هم به آموزشگاه تروریست‌های منطقه معروف شده و عمده پیروزی‌های اطلاعاتی خود را در ترور شخصیت‌های محوری و راه‌اندازی گروه‌های تروریستی می‌داند. گزارش ویژه مشرق، نگاهی به آموزشگاه تروریست‌های منطقه انداخته است.

 سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی؛ آموزشگاه تروریست‌های منطقه +تصاویر و فیلم

:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود ، آل فتنه، مهد تروریسم،سازمان اطلاعی عربستان سعودی ,



بازدید : 418
نویسنده : کامران وزیری

منابع اعلام کردند که فرستاده سازمان ملل به سوریه، فردا (سه‌شنبه) شورای امنیت را در جریان نتایج سفر اخیر خود به دمشق و نتایج نشستش با بشار اسد قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، پیش‌بینی می‌شود که استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت را در جریان موافقت دولت سوریه و بشار اسد، رئیس جمهور این کشور با طرح پایان درگیری‌ها در حلب و اجرای سریع این طرح قرار دهد و به نوعی شورای امنیت را غافلگیر کند.

بنا بر گزارش‌ها، استفان دی میستورا اعضای شورای امنیت را در جریان دیدار خود با گروه‌های مسلح سوریه در حلب و همچنین نتایج دیدارش با مسئولان دولت ترکیه که تاثیر زیادی بر گروه‌های مسلح سوریه دارند، قرار خواهد داد و به آنها خواهد گفت که دولت سوریه و ارتش آن آماده اجرای فوری بندهای این طرح هستند.

منابع میدانی اعلام کردند که اکنون توجه همگان به سمت منطقه صلاح الدین در حلب است که بیش از صد هزار شهروند سوری در آن زندگی می‌کنند و گروه‌های مسلح زیادی در این منطقه حضور دارند و اینکه در این منطقه طرح دی میستورا اجرایی شود.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه، نماد مقاومت ,



بازدید : 935
نویسنده : کامران وزیری
استراتژی آمریکا در سال 2015؛
بررسی سند راهبردی استراتژی آمریکا در سال 2015 نشان می دهد که این سند غیر از اشاره به افزایش دشمنی با روسیه و داعش و تلطیف گفتمان در برابر ایران موضوع تازه ای ندارد.
چرا اوباما با چینی‌ها مهربان شد؟/ از دشمنی با روسیه تا نرمش با ایران/ در حال ویرایش
گروه بین‌الملل مشرق - استراتژی امنیت ملی آمریکا در سال 2015 میلادی چند روز پیش منتشر شد، این سند دیدگاه‌های دولت آمریکا در مورد اوضاع کنونی این کشور و نظام بین‌المللی و مهم‌ترین چالش ها و خطوط کلی سیاست‌های آمریکا در دوران باقیمانده ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور این کشور را ترسیم می‌کند. این سند راهبردی متشکل از 32 صفحه است که اوباما در مقاله‌ای به صورت خلاصه این راهبردها را تشریح کرده و پس از آن یک مقدمه و 4 محور اصلی شامل امنیت، رفاه، مبانی و ارزش‌ها و نظام بین‌الملل قرار دارد. در پایان نیز یک خلاصه به این سند اضافه شده است. 

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا،استراتژی دوگانه ، تطمیع وتهدید ,



بازدید : 1000
نویسنده : کامران وزیری
پیامدهای احتمالی ناشی از پیروزی حوثی ها در یمن با واکنش قدرت های فرامنطقه ای و کشور مرتجع عربی روبرو شده است.
 از زمان استیلای نیروهای انقلابی انصارالله بر یمن و تشکیل شورای ریاست جمهوری، تحولات این کشور مورد توجه جامعه بین المللی قرار گرفته است، در این بین و در حالی که کشورهای شرقی از اعلام موضعی صریح در انقلابیون کنونی پرهیز نموده اند، شماری از قدرت های غربی و کشورهای عربی نسبت به پیروزی حوثی ها در یمن ابراز موضع کرده و آن را بر خلاف موازین بین المللی دانسته اند.

رسانه های خبری در روزهای اخیر از بسته شدن سفارت عربستان سعودی، کانادا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و بریتانیا در این کشور خبر داده اند. کشورهای فوق در کنار دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار مداخله شورای امنیت سازمان ملل جهت حل بحران این کشور شده و در پی بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهور مخلوع این کشور هستند.

حیات خلوتی به نام یمن

کشور یمن در منطقه جنوب غربی آسیا و در شبه جزیره عربستان واقع شده است. از این کشور همواره به عنوان حیات خلوت عربستان سعودی نام برده می شود. روسای جمهور حاکم بر یمن همواره به عنوان متحدی کلیدی برای ریاض و غرب محسوب شده اند. فقر اقتصادی حاکم بر یمن و فرهنگ عشیره ای نسبتا متفاوت از سایر شیوخ خلیج فارس موجب عدم پذیرش این کشور در شورای همکاری خلیج فارس در سال های گذشته بوده است.

حضور پررنگ شیعیان زیدی در این کشور که قریب به چهل درصد از جمعیت یمن را به خود اختصاص داده اند، همواره به عنوان یک دغدغه از سوی ریاض نگریسته می شده است، چرا که مناطق جنوبی عربستان نیز شاهد حضور نسبتا پررنگ شیعیان زیدی بوده و هرگونه تحرک از سوی زیدیون یمنی که در مناطق شمالی این کشور و همجوار با مرزهای عربستان زیست می نماید می تواند مخاطرات امنیتی را برای سعودی ها در پی داشته باشد. همین امر موجب اتخاذ دو رویکرد از سوی عربستان جهت مهار آنها شده است. حمایت از روسای جمهور دیکتاتور در سرکوب شیعیان و همچنین رواج اندیشه تکفیری در این کشور همواره مد نظر آل سعود قرار داشته است، از همین روست که القاعده حاکم بر یمن به عنوان یکی از قدرتمندترین شعب این گروه تروریستی در جهان محسوب می شود. ضعف اقتصادی حاکم بر یمن عمدتا با حمایت های مالی و تسلیحاتی همسایه قدرتمند شمالی جبران می شده است.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله

خلع عبدالله صالح از قدرت و ناکارآمدی منصور هادی در تحقق اهداف انقلابیون به مرور زمینه نارضایتی هرچه بیشتر اقوام یمنی را در پی داشت. در این بین شیعیان زیدی یمن که به عناوینی همچون حوثی ها و انصارالله نامیده می شوند پس از دهه ها سرکوب، از لاک دفاعی خارج شده و با بهره گیری از فضای موجود در پی احقاق حقوق پایمال شده خویش برآمدند. همراهی شماری از قبائل یمنی با خواست حوثی ها زمینه قدرت گیری روزافزون را برای آنها فراهم نموده تا آن که در ماه های گذشته موفق به تصرف صنعا پایتخت یمن گردیدند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن ،نقطه اتصال محور مقاومت ,



بازدید : 1030
نویسنده : کامران وزیری

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: بصیرت، علامه حسن زاده ,



دولبه یک قیچی !!
نوشته شده در 20 / 11 / 1393
بازدید : 1046
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1043
نویسنده : کامران وزیری
رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان، مسئولان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش:
در سالروز بیعت تاریخی فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در سالروز بیعت تاریخی فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. 

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود پیرامون مذاکرات فرمودند: بنده با توافقی که بتواند انجام بگیرد موافقم، البته توافق بد نه. ما هم معتقدیم توافق نکردن بهتر از توافق بد است. توافقی بد است که به ضرر منافع ملی و تحقیر ملت بزرگ و با عظمت ایران است.

:: موضوعات مرتبط: نظامی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر،فرماندهی معظم کل قوا ، روز نیروی هوایی ,



بازدید : 391
نویسنده : کامران وزیری

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: استقلال، آزادی، پیشرفت مادی و معنوی، وحدت ملی و شکوفایی استعدادها همه در پرتو اسلام و عمل به معارف اسلامی شکل می‌گیرد و علت این‌که امام خمینی (ره) بر روی کلمه جمهوری اسلامی تاکید داشتند نیز همین است که اسلام و اتکا به مردم باید محور و شاکله جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن صباغ مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشستی خبری که جهت اعلام برنامه‌های ستاد دهه فجر به مناسبت روز 12 بهمن برگزار شد، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز تغییرات گسترده‌ای در خاورمیانه و حتی جهان اسلام است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران الگوی بی‌بدیلی از حکومت در ادبیات سیاسی و جریانی برخوردار از آموزه‌های اسلام ناب محمدی، ارزشی و آرمانی است که طی دهه‌های گذشته همواره راه خود را به سوی اذهان آزادی‌خواهان در اقصی نقاط جهان گشوده و در این راه به توان ایدئولوژیکی، بالقوه و ذاتی خود متکی است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حکیمانه امام خمینی گرچه در حدود مرزهایی مشخص متولد شد، اما هیچگاه در چارچوب این مرز و بوم محدود نشد و ما امروز شاهدیم که تفکر و اهداف تاثیرگذار آن فراتر مورد توجه و درخواست مردم مسلمان در دیگر کشورها قرار گرفته است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر این‌که اسلام و مسائل دینی مهم‌ترین ارزشی است که در طول دوران حیات انقلاب اسلامی برای ملت ما وجود داشته است، اظهار کرد: استقلال، آزادی، پیشرفت مادی و معنوی، وحدت ملی و شکوفایی استعدادها همه در پرتو اسلام و عمل به معارف اسلامی شکل می‌گیرد و علت این‌که امام خمینی (ره) بر روی کلمه جمهوری اسلامی تاکید داشتند نیز همین است که اسلام و اتکا به مردم باید محور و شاکله جمهوری اسلامی باشد.

وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و ضداستکباری است که با اتحاد و همدلی مردم و تبعیت مردم از امام خمینی (ره) و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری توانسته تمام فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قسم خورده خود را خنثی کند، گفت: امام خمینی (ره) بدون اتکا به شرق و غرب و بدون استفاده از روش‌های رایج از جمله تشکیل حزب و روش‌های مسلحانه نهضت را آغاز کردند و با تکیه بر قدرت الهی و مدد گرفتن از ائمه معصومین و همچنین با تکیه بر مردم و پشتیبانی آنان بدون وعده‌های مادی این انقلاب را رهبری کردند و به پیروزی رساندند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به اقدام یکی از نشریات فرانسوی در اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص)، با بیان این‌که اینگونه اقدامات و تلاش‌های مذبوحانه دشمن در مقابل جبهه اسلام است، اظهار کرد: توهین به مقدسات اسلامی توهین به مقدسات همه ادیان الهی است و پیام پرمعنا، غنی و با محتوای مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و ‌آمریکایی نیز توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

صباغ با تاکید بر این‌که به لطف خدا ایران اکنون به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه و در سطح جهان به کمک سایر ملل مسلمان شتافته و در بیداری اسلامی که در سال‌های اخیر رخ داده است نیز نقش مفید و موثری ایفا کرده است ، گفت: ان‌شاءالله پرچمی را که حضرت امام خمینی (ره) برافراشته است توسط خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی‌اش حضرت ولی‌عصر (عج) سپرده شود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: انقلاب اسلامی , دهه فجر , طلوع امید ایرانی ,



بازدید : 991
نویسنده : کامران وزیری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برنامه‌ریزی دقیق، ثبات در مدیریت و گفتمان‌سازی به منظور شناسایی و بروز استعدادهای برتر را از عوامل حفظ پیشرفت‌های صنعت نانو برشمردند و تأکید کردند: یکی از مهمترین عوامل استمرار پیشرفت‌ها، این است که اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند.
 
خبرگزاری فارس: اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند/ رشد علمی با شتاب روزافزون ادامه یابد

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو در حسینیه امام خمینی(ره) به مدت «یک ‌ساعت‎ و نیم» بازدید کردند و از نزدیک در جریان تلاش‌ها و پیشرفت‌های علمی دانشمندان و محققان جوان کشور در بخشهای «نانو و بیوتکنولوژی» قرار گرفتند.
در جریان این بازدید که آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری نیز رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌کرد، آخرین دستاوردها و تولیدات محققان کشور در بخش نانو با قابلیت کاربرد در بخش‌های نانو مواد، دارو و درمان، نساجی، کشاورزی، آب، صنایعِ «نیروگاهی، ساختمان، نفت و انرژی و خودرو» به نمایش گذاشته شد و دست اندرکاران نمایشگاه، توضیحاتی بیان کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی در جمع استادان، محققان و دست‌اندرکاران صنعت نانو و بیوتکنولوژی، پیشرفت‌های بزرگ این صنعت را، نمونه و معیاری برای پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور خواندند و خاطرنشان کردند: این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که تمرکز یک مجموعه‌ علاقه‌مند، دلسوز و متخصص در زمینه‌ای خاص، پیشرفتهای محسوس و جهشی را به ‌دنبال خواهد داشت.
رهبر انقلاب، لازمه تداوم پیشرفتها را، «حفظ عوامل پیشرفت» بیان کردند و در ادامه به تبیین عوامل پیشرفت‌های علمی به‌ ویژه در صنعت نانو پرداختند.
ایشان، «برنامه‌ریزی دقیق»، «ثبات در مدیریت» و «فرهنگ سازی و گفتمان سازی به منظور شناسایی و بروز استعدادهای برتر» را از جمله عوامل حفظ پیشرفتهای صنعت نانو برشمردند و تأکید کردند: یکی دیگر از مهمترین عوامل استمرار پیشرفتها، این است که اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «مغرور نشدن» و «قانع نبودن به وضع موجود و پیشرفت‌های حاصل شده» را از دیگر عوامل تداوم حرکت پرشتاب علمی خواندند و افزودند: درست است که امروز سطح استعداد جوانان ایرانی و آهنگ شتاب علمی کشور از متوسط دنیا بسیار بالاتر است و به‌عنوان نمونه ایران رتبه هفتم دنیا را در صنعت نانو دارد، اما به ‌دلیل عقب‌ماندگی تاریخی کشور در زمینه علم، باید رشد علمی با شتاب روزافزون ادامه یابد.
رهبر انقلاب در ادامه، به دشمنی قدرت‌های زورگو با ملت ایران به دلیل منش مستقل سیاسی و اجتماعی و فکری ملت اشاره کردند و گفتند: این دشمنی در عرصه‌های مختلف خود را بروز می‌دهد، بنابراین برای دستیابی به اقتدارِ لازم، باید روز به روز خود را قوی‌تر کنیم.
ایشان با اشاره به ضرورت «هدایت محصولات و دستاوردهای فناوری نانو به سمت تجاری‌سازی، و بازار مصرف، و تولید ثروت»، خاطرنشان کردند: یکی از عوامل مهم تضمین تداوم پیشرفتها در صنعت نانو این است که مردم، آثار کار علمی و تحقیقاتی شما را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به گزارش‌های موجود از فاصله بودجه دولتی صنعت نانو در ایران در مقایسه با برخی کشورهای دیگر فعال در این فناوری، خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کردند به این موضوع، توجه بیشتری شود.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: علم و فن آوری , نمایشگاه نانو , بازدد مقام معظم رهبری ,