<ملاقات محرمانه قالیباف و روحانی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ملاقات محرمانه قالیباف و روحانی
نوشته شده در 29 / 5 / 1392
بازدید : 1177
نویسنده : کامران وزیری

111-317.jpg

آرمان نوشت: یکی از همین شب‌ها بود که به آرمان خبر رسید محمدباقر قالیباف راهی پاستور و دفتر حسن روحانی شده که اکنون رئیس‌جمهور است.

 به گزارش ایسنا، آرمان در ادامه نوشت: به هر حال شاید این خبر در نظر اول کمی عادی و طبیعی جلوه کند چنانکه کاندیداهای دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری هم با حضور در دفتر روحانی، پیروزی او را تبریک گفته بودند و حتی محمدرضا عارف روز یکشنبه نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشت و رای اعتماد به 15 وزیر او از میان 18 وزیر را تبریک گفت.

 بالاخره رسم معمول در ایران و شاید برخی کشورهای جهان به همین ترتیب است و رقبا پس از پیروزی یکی از کاندیداها به او تبریک می‌گویند که معروف‌ترین تبریک به پیام ناطق‌نوری خطاب به سیدمحمد خاتمی در سال 76 بازمی‌گردد.

 اما حضور قالیباف در دفتر روحانی ظاهرا از این نوع نبوده است چراکه او پیش‌تر پیروزی حسن روحانی را به او تبریک گفته بود.

 

چرا به پاستور رفت؟

قالیباف به‌خوبی می‌داند که حضور او در شهرداری احتمالا دوام چندانی ندارد و کمتر از یک ماه دیگر عمر قانونی ریاست او در شهرداری به پایان می‌رسد. حالا او تلاش دارد تا بار دیگر فرصتی را فراهم آورد که بتواند یک دوره دیگر حضورش به‌عنوان شهردار در بهشت تمدید شود که طی روزهای گذشته بسیاری به این نتیجه رسیدند او دارای آنچنان اقبالی در انتخاب مجدد نیست.

 اما او می‌داند برای حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور باید در مسند مسئولیتی اجرایی باشد. شنیده‌های آرمان حاکی از آن است که قالیباف در دیدار با روحانی عنوان کرده که تمایل دارد در مسند دولتی به رئیس‌جمهور کمک کند و هر کجا که رئیس‌جمهور صلاح بداند حاضر به همکاری است.

 از سویی یاران قالیباف هم در همین راستا حرکاتی را آغاز کرده‌اند چنانکه حسین مظفر گفته است: «اگر محمدباقر قالیباف در کابینه آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

 به نظر می‌رسد استفاده از آقای قالیباف و امثال وی که توانمندی بسیار خوبی در عرصه مسائل اجرایی دارند، می‌تواند یکی از نقاط قوت دولت آقای روحانی باشد و اطمینان دارم که اگر آقای قالیباف در کابینه جناب آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات را حل و فصل کنند.»

 این اظهارات مظفر تاییدکننده همان شنیده‌های آرمان است و پیداست که اظهارات او زمینه‌ساز حضور قالیباف در دفتر روحانی بوده است.

 می‌توان درباره چرایی حضور قالیباف و مذاکره او برای تصدی سمت دولتی را در این اظهاراتش در تیرماه سال 92 یافت که گفته بود: «همه پست‌های اجرایی می‌تواند زمینه‌ای برای جهش افراد باشد تا به پست‌های بالاتر انتصابی یا انتخابی برسند، اما موضوع این است که سازوکاری سالم بر این روند حاکم باشد.

 در دو دوره‌ای که این روند تجربه شد و یکی ازآنها موفق و یکی ازآنها ناموفق بود، حرف وحدیث درمورد آن بسیار زیاد است.»

 قالیباف در کدام کرسی می‌نشیند؟

با توجه به رایزنی‌های قالیباف با روحانی گمانه‌های زیادی برای کرسی‌ای که به او سپرده می‌شود، مطرح است. یکی از این گزینه‌ها که به واقعیت بیشتر نزدیک است، مشاور است.

 برخی نیز معتقدند روحانی شاید او را به‌ عنوان رئیس سازمان بنیادشهید منصوب کند چراکه او علاقه زیادی به این کرسی دارد و در اکثر سخنرانی‌هایش به این موضوع اشاره می‌کند.

 به نظر می‌رسد استاد دانشگاه تهران این روزها به‌دنبال یک کرسی خالی است که به اندازه او باشد و بتواند در سایه آن به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی خود ادامه دهد.




بازدید : 1145
نویسنده : کامران وزیری

پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان رسما به قتل بی‌نظیر بوتو متهم شد.

 dawn-9.jpg

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از ان دی تی وی، متهم کردن پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری سابق پاکستان در خصوص قتل بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر پیشین این کشور در سال 2007 اولین گام مهم برای حل این مساله پیچیده است.

 این اقدام همچنین در کشوری که همواره تحت نظر ارتش اداره شده است و همواره این ارگان نقشی اساسی در تحولات پاکستان دارد، بسیار مهم تلقی می‌شود.

 "چودری اظهر"، دادستانی پاکستان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت: پرویز مشرف به قتل، همدستی برای قتل و فراهم‌سازی زمینه برای قتل بی‌نظیر بوتو متهم شده است.

 این در حالی است که رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان اتهامات خود را رد می‌کند و چندی است که تحت حبس خانگی قرار دارد اما در جریان دادگاه‌ها همواره حاضر شده است.

 دادستانی پاکستان در ادامه تصریح کرد که این اتهامات در دادگاه مبارزه با تروریسم راولپندی برای وی خوانده شده است و او تمام اتهامات را رد کرده است.

 به گفته دادستانی پاکستان دادگاه مشرف تا 27 اوت (5 شهریور) برای جمع‌آوری شواهد به تعویق افتاد.




بازدید : 1108
نویسنده : کامران وزیری

 
رسانه های خارجی از بازداشت رهبر اخوان المسلمین و شماری از اعضای این گروه توسط مسئولان امنیتی مصر خبر دادند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسئولان مصر در راستای تشدید اقدامات خود علیه اخوان المسلمین، محمد بدیع رهبر این گروه و شماری دیگر از رهبران اخوان را بازداشت کردند. وی در آپارتمان مسکونی خود در منطقه نصر واقع در شمال شرق قاهره و طبق اطلاعات دستگاه های امنیتی بازداشت شد.

محمد بدیع 70 ساله قرار است 25 آگوست به همراه دو نفر از معاونان خود محاکمه شود. محمد ابراهیم وزیر کشور مصر اعلام کرد که بدیع در نخستین ساعات صبح امروز سه شنبه بازداشت شد.

مسئولان نظام مصر طی هفته های اخیر و پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر شمار زیادی از اعضا و رهبران اخوان المسلمین را بازداشت کرده اند.




بازدید : 1034
نویسنده : کامران وزیری
 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص استفاده از پهپادهای رزمی در نداجا گفت: رزم، یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در نیروهای مسلح است و ما همیشه به فکر آن هستیم و انواع پهپادها نیز در این خصوص در نداجا وجود دارد.

خبرگزاری فارس: حضور ارتش در حیاط خلوت آمریکا/ ارتقای موشک‌ها و اژدرها در زیردریایی فاتح/ تجهیز نداجا به پهپادهای رزمی
 

 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروزه با حضور مستمر در آبهای دوردست، دیگر به عنوان یک نیروی راهبردی شناخته می‌شود که مهمترین ماموریت آن، حفاظت از منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین‌المللی است.

اعزام یگانهای شناوری به ماموریت‌های طولانی مدت، اعزام زیرسطحی‌های سنگین به دریای سرخ، طراحی و ساخت انواع یگانهای سطحی و زیرسطحی، تعمیر و نگهداری زیردریایی‌های سنگین موجود در ارتش و البته احیا و گسترش فرهنگ استفاده از دریا به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع در حوزه های تجاری و نظامی، تنها بخشی از توانمندی‌های متخصصان صنعت دفاعی و کارکنان خدوم نیروی دریایی ارتش است که هر کدام از این دستاوردها گامی بزرگ در حوزه خودکفایی، علی رغم تحریم های سنگین در این حوزه محسوب می‌شود.

در همین راستا، خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در گفتگو با امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بررسی برخی دستاوردها، برنامه و سطح آمادگی این نیرو برای صیانت از منافع کشورمان در آبهای بین المللی پرداخته است این گفتگو، موضوعاتی نظیر ساخت تجهیزات و سامانه‌های جدید دریایی، نحوه مقابله با پروژه ایران هراسی در منطقه، آخرین وضعیت جدیدترین هواپیماهای گشت دریایی نداجا، استفاده از پهپادهای جدید و ... را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

متن این گفتگو را در زیر می‌خوانید.




بازدید : 1156
نویسنده : کامران وزیری
سخنگوی وزارت خارجه گفت: اگر مسئولیت مذاکرات به وزارت امور خارجه سپرده شود اطمینان دارم این وزارتخانه از قابلیت‌های لازم برخودار است و مذاکرات را به خوبی هدایت می‌کند.
 
خبرگزاری فارس: تمایل نداریم وارد مذاکراتی شویم که هدف آن صرفاً مذاکره باشد
 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی که صبح امروز سه شنبه در وزارت خارجه برگزا شد، در پاسخ به سوالی درباره مشخص شدن تیم هسته‌ای برای ادامه مذاکرات گفت: هنوز منتظریم تا آقای روحانی مسئولیت پیگیری مذاکرات هسته‌ای، فرد مذاکره کننده و تیم آن را مشخص کند.

وی افزود: هرگاه که این موضوعات مشخص شد، گام بعدی تعیین زمان مذاکرات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگر مسئولیت مذاکرات به وزارت امور خارجه سپرده شود اطمینان دارم که این وزارتخانه از قابلیت‌های لازم برخودار است و این کار را به خوبی هدایت می‌کند.

عراقچی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اشتون و ظریف درباره مذاکره هسته‌ای گفت: وی در این گفت‌وگو اعلام آمادگی کرد که مذاکرات در کوتاهترین زمان از سر گرفته شود و آقای ظریف نیز متقابلاً ابراز علاقمندی و اعلام کرد که جمهوری اسلامی خواهان مذاکرات هدفمند و معطوف به نتیجه است.

وی یاد آور شد: تمایل نداریم وارد مذاکراتی شویم که هدف آن صرفاً مذاکره باشد و گفت‌وگو برای گفت‌وگو مورد پذیرش ما نیست، چراکه تمایل داریم مذاکرات هدفمند، معطوف به نتیجه و دارای چارچوب زمانی مشخص باشد.




بازدید : 2040
نویسنده : کامران وزیری
 
* ادامه مبارزه برای بیرون راندن تکفیریها از منطقه زینبیه دمشق :
 
 
نیروهای گردان حضرت ابوالفضل العباس (ع) به همراه اعضای ارتش سوریه و نیروهای حزب الله در محوطه حرم مطهر زینب (س) برای دومین روز پیاپی با تروریستهای تکفیری به شدت درگیر شده و اجازه نزدیک شدن آنها را به این مکان مقدس ندادند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الحدث نیوز، نیروهای گردان حضرت ابوالفضل (ع)، اعضای ارتش سوریه و نیروهای حزب الله در محوطه حرم مطهر زینب (س) برای دومین روز پیاپی با تروریستهای تکفیری درگیر شده اند.

منابع سوری گزارش دادند: این درگیرها دقیقا در محور روستای "الحجیره" شکل گرفته است. در واقع این محور به منزله پناهگاهی برای تروریستها است.

این در حالی است  که یگانهای گردان حضرت ابوالفضل (ع) به همراه نیروهای حزب الله و ارتش سوریه قصد دارند وارد این منطقه شوند و آن را کاملا از وجود تروریستهای تکفیری پاک کنند.

از سوی دیگر، روزنامه هاآرتض چاپ مناطق اشغالی در گزارشی اذعان کرد که 15 تروریست از گروههای تروریستی حاضر در سوریه برای مداوا به تل آویو منتقل شده اند.

این در حالی است که بنا بر گزارش این روزنامه، این تروریستها در جریان درگیریهایی که با ارتش سوریه در منطقه البریقه واقع در استان قنیطره رخ داده بود، به شدت زخمی شدند.

منابع صهیونیستی همچنین تاکید کردند : این برای نخستین بار است که 15 تروریست به صورت یکجا به بیمارستانهای صهیونیستی انتقال داده شده اند.

روزنامه هاآرتض در پایان اعلام کرد: حدود 56 تروریست از آغاز بحران تا کنون در بیمارستان نهاریا رژیم صهیونیستی تحت مداوا قرار گرفته اند. این در حالی است که شمار همه تروریستهایی که درمان شده اند، 123 نفر بوده است.

خاطر نشان می شود این مسئله از حمایت گروههای تروریستی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی و میزان هماهنگی این رژیم در جنگ علیه این کشور حکایت دارد.




بازدید : 1164
نویسنده : کامران وزیری
 برخی از نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی با رئیس جمهور سابق کشورمان برای بر عهده گرفتن مسئولیت بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان هستند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم و شورای شهر جدید مشهد مقدس، گزینه های مختلفی برای تصدی عنوان شهرداری این شهر مطرح می شوند که شاخص ترین این چهره ها، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دولت های نهم و دهم است.

در همین ارتباط سید هاشم بنی هاشمی، شهردار اسبق مشهد و نماینده فعلی مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مطرح کردن نام محمود احمدی نژاد به عنوان شهردار آینده مشهد، اظهار کرد: بنده فقط پیشنهاد دهنده شهردار شدن احمدی نژاد در مشهد هستم.

وی در عین حال تصریح کرد: البته باید شورای شهر جدید شهر مشهد درباره شهردار آینده این شهر تصمیم بگیرند و آنچه بنده مطرح کرده ام فقط یک پیشنهاد است که البته دلایلی برای آن دارم.

نماینده مردم مشهد در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا با احمدی نژاد در خصوص پذیرفتن شهرداری مشهد صحبتی شده و نظر ایشان گرفته شده است یا خیر؟ گفت: با آقای احمدی نژاد هنوز در این خصوص صحبتی نشده است، اما قرار است افراد مرتبط با ایشان موضوع را به اطلاع رئیس جمهور سابق رسانده و نظر او را جویا شوند.

به گزارش مهر، سعید جلیلی از سوی جبهه پایداری، رستم قاسمی، محمد جواد محمدی زاده، مرتضی بختیاری، علی اصغر عنابستانی و مرتضی تمدن از سوی جریان نزدیک به دولت نهم و دهم، کاظمی از سوی اصلاح طلبان، داوودآبادی از سوی انصار حزب الله، مهدی برادران از سوی دانشگاهیان و رئیسیون از سوی سنتی های شهرداری مشهد، گزینه های مطرح برای تصدی عنوان شهردار در بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان هستند.




بازدید : 1088
نویسنده : کامران وزیری
 
 

مدیرعامل استقلال با غیرکارشناسی دانستن اظهاراتی که بوریرام را ضعیف می‌داند، می‌گوید هیچ مشکلی با امیر قلعه‌نویی ندارد و اختلاف‌سلیقه‌هایی که وجود دارد، طبیعی است.

علی‌ فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ مسائل مختلفی از جمله دیدار این هفته تیمش برابر بوریرام، فشردگی رقابت‌های لیگ برتر و بحث‌های پیرامون اختلافاتش با قلعه‌نویی صحبت کرد.

 متن این پرسش و پاسخ در زیر می‌آید:

 از بازی استقلال برابر بویرام شروع کنیم.

همان‌طور که می‌دانید بوریرام از تیم‌های شرق آسیاست که به این مرحله راه یافته. از سویی تنها تیم ایرانی هستیم که به جمع هشت تیم پایانی رسیده‌ایم. متاسفانه عده‌ای در صحبت‌هایی غیرکارشناسانه این بازی را ساده می‌دانند و می‌گویند که استقلال کار سختی پیش‌رو ندارد؛ در حالی که این دیدار یک بازی حساس و بسیار خطرناک است. بوریرام علی‌رغم همه این صحبت‌ها بسیار تیم مرموزی است. آنها بنیادکار گردن کلفت را به همراه یک تیم ژاپنی و کره‌ای حذف کردند. شاید تیم ملی تایلند ضعیف باشد اما در سطح باشگاهی با حضور بازیکنان خارجی آنها تیم خوبی هستند و در کشور خودشان مثل استقلال شکست‌ناپذیر و در صدر جدول حاضرند. امیدوارم با حضور 100 هزار تماشاگر استقلالی آنها را شکست دهیم. از هواداران می‌خواهم که مبادا تصور کنند این بازی ساده است. به پر شدن تک‌تک سکوها احتیاج داریم تا هواداران قدرتشان را با تشویق‌هایشان به بازیکنان منتقل کنند.




بازدید : 1434
نویسنده : کامران وزیری

نوبخت عنوان کرد:

  

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ضمن تشریح راهکارهای تحقق اجرای برنامه های اقتصادی دولت یازدهم اصلاح بودجه 92 و ارائه لایحه بودجه 93 تا نیمه آذر ماه سال جاری را از اولویت‌های دولت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد باقر نوبخت با بیان اینکه ما به دنبال یک تعامل خوب و مثبت با قوای مقننه و قضائیه هستیم اظهار کرد: نه تنها تیم اقتصادی دولت دکتر روحانی بلکه همه اعضای کابینه و غیر کابینه از وزیر تا استاندار با هم هماهنگ هستند.

تحویل لایحه بودجه قبل از موعد مقرر

 نوبخت با اشاره به تحلیل و بررسی‌های عملکرد پنج ماهه اول سال افزود: ما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که درآمد 210 هزار میلیارد تومانی بودجه 92 محقق نخواهد شد از این رو اولویت اصلی معاونت برنامه‌ریزی اصلاح قانون بودجه 92 و ممانعت از کسری بودجه است.

وی که پیش از این بر تقدیم به موقع بودجه به مجلس تاکید کرده بود بیان کرد: از مهمترین اقدامات در 100 روز پیش رو تهیه و ارائه لایحه بودجه سال 93 تا 15 آذر ماه خواهد بود.

احیای سازمان مدیریت و ایجاد انضباط مالی

 نوبخت همچنین در مورد احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز گفت: تشکیل این سازمان از اولویت‌های در نظر گرفته شده است و در 100 روز آینده اجرایی می شود.

وی افزود: با احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیگر برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی و اقتصادی کشور براساس اراده‌ی شخصی رییس‌جمهور تهیه و تنظیم نخواهد شد بلکه کابینه دولت یازدهم براساس نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان اقتصادی و صنعتی اهتمام خود را برای اجرای برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ی صنعتی کشور به کار می‌بندد که به ایجاد انضباط اقتصادی خواهد انجامید.

ایجاد تناسب اعطای یارانه با درآمد خانوارها

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در ادامه در رابطه با اجرای هدفمند یارانه‌ها در دولت یازدهم تصریح کرد:هدفمندی یارانه‌ها یک قانون است که دولت نیز خود را موظف به اجرای آن می‌داند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین اظهار نظرهای ریاست محترم جمهور یارانه افراد طبق ماه‌های گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و قرار نیست از یارانه افراد کم شود گفت: از آنجایی که در مرحله دوم هدفمندی منابع بیشتری در اختیار دولت قرار می‌گیرد طبق ماده هفت قانون هدفمندی یارانه‌ها میان درآمدهای خانوار و اعطای یارانه باید تناسب به وجود آید.

نوبخت یادآور شد:در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها میزان یارانه به دهک‌های پایین جامعه افزایش می‌یابد.

 




بازدید : 1137
نویسنده : کامران وزیری
 aljazeera-108.jpeg
  
رئیس‌جمهوری سوریه با تاکید بر اهمیت نقش احزاب داخلی در تقویت ‌آگاهی ملی نسبت به توطئه‌های دشمنان برای تجزیه منطقه تاکید کرد، نظام سوریه از تلاش‌های سازنده برای حل و فصل سیاسی بحران کشور استقبال می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با هیاتی از احزاب و سازمان‌های ملی و سندیکاهای موریتانی تاکید کرد: احزاب ملی و سندیکاها در تقویت بیداری‌ مردمی و ملی نسبت به طرح‌ها و توطئه‌هایی که هدفشان تجزیه منطقه است، نقش بسزایی دارند.

 اسد همچنین خاطرنشان کرد: نظام سوریه از تمامی تلاش‌های سازنده و صادقانه برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه استقبال می‌کند.

 رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه تاکید کرد: سوریه در حال حاضر برای ریشه‌کن کردن تروریسم مصمم است.

بشار اسد در این دیدار برنقش مهم احزاب و تشکل‌های مردمی در بیداری ملت‌های مسلمان و عرب تاکید کرد و عنوان داشت: احزاب و تشکل‌های مردمی می‌توانند در مقابل توطئه‌هایی که هدف از آنها ایجاد تنش‌های بیهوده به نفع اسرائیل است، سهیم باشند.