<برنامه های نوروزی تلویزیون
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
برنامه های نوروزی تلویزیون
نوشته شده در 27 / 12 / 1393
بازدید : 983
نویسنده : کامران وزیری

10-1061.jpg

تلویزیون برای پخش در ایام نوروز، 71 فیلم سینمایی و تلویزیونی را در نظر گرفته که از این تعداد سهم فیلم‌های ایرانی کمتر و حدود 35 درصد است.

 «چ» (به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا)، «۵۰ قدم آخر» (ساخته کیومرث پوراحمد)، «خسته نباشید!» (محسن قرائی و افشین هاشمی)، «آسمان محبوب» (داریوش مهرجویی) و «علفزار» (محمد علی طالبی) فیلم‌های قابل توجه نوروز امسال هستند که از سینمای ایران انتخاب شده‌اند.

 «آقای ترنر» و «من هنوز آلیس هستم» نیز اسامی فیلم‌های خارجی قابل توجه است که از شبکه‌های چهار و پنج سیما پخش خواهند شد.

  

*** فیلم‌های نوروزی شبکه اول

 شبکه اول سیما 14 فیلم ایرانی و خارجی را برای پخش در نظر گرفته است که هر روز ساعت 16 روی آنتن می‌روند.

 

معراجی‌ها

 معراجی‌ها فیلمی به کارگردانی مسعود ده‌نمکی است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمد جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود. پندار اکبری، محمدرضا شریفی نیا، اکبر عبدی، محمود عزیزی، رضا رویگری، حمیدلولایی ، مهران رجبی، برزوارجمند و علی صادقی از بازیگران این فیلم هستند که روز اول فروردین ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

 47 رونین

 این فیلم به کارگردانی کارل رینچ و محصول سال 2013 کشور آمریکاست. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ارباب آسانو که با ملازمانش برای شکار به جنگل رفته است با خود پسر بچه دو رگه ای به نام شای را به کاخ می آورد. شای همبازی دختر ارباب آسانو به نام میکا می شود و آنها در کنار هم بزرگ می شوند. ارباب شوگان که ارباب کل ژاپن است تصمیم می گیرد تا در کشور سفر کرده و در مناطق مختلف با سایر اربابها تجدید عهد کند به همین دلیل قصد سفر به ایالت ارباب آسانو را می کند. کیانو ریوز، هیروکی سانادا وکو شیباساکی از بازیگران این فیلم تاریخی و مبارزه ای هستند. فیلم «47 رونین» روز دوم فروردین به روی آنتن می رود.

 ظهر روز سوم

 فیلم تلویزیونی «ظهر روز سوم» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی زهرا اسحاقیان است که در آن پدرام شریفی، لیندا کیانی، فریبا جدی‌کار، بهاره ریاحی، بهزاد داوری، فرج گل سفیدی، علی مردانه، شهاب زارع و فرشاد مجیدی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که آسیه؛ مادر آمنه، امید و آرزوست که به بیماری کلیوی مبتلاست و تحت دیالیز است. بیماری مادر حاد و نیاز فوری به پیوند کلیه دارد اما بودجه خانواده نمی تواند خرید کلیه را تامین کند. آمنه بارداراست، آزمایش آرزو منفی است و امید تنها گزینه پیوند، سالهاست که تمام تلاش خود را صرف مسابقات دوچرخه سواری نموده و اکنون نزدیک مسابقات تیم ملی، امید در یک قدمی قهرمانی است. سوم فروردین ساعت 16 زمان پخش این فیلم سینمایی است.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: نوروز , تلویزیون ,



بازدید : 1013
نویسنده : کامران وزیری

 

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد / خمیر مایه دکان شیشه‌گر سنگ است (طاهر قزوینی)

 

به گزارش ایسنا، سایت امید هسته‌ای با انتشار یادداشتی، پس از یادآوری این بیت معروف، آورده است: لوزان سوئیس شاهد دور آخر و حساس مذاکرات هسته‌ای در سال 1393 است؛ مذاکراتی که حالا شرایط و ویژگی‌های خاص خود را یافته است. از یک سو مذاکرات فنی در کنار مذاکرات سیاسی در بالاترین سطح بویژه بین ایران و آمریکا در جریان است، از دیگر سو جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا و صهیونیست‌ها نهایت سعی خود را به کار گرفته‌اند تا مانع از شکل‌گیری آنچه شوند که توافق بد آمریکا با ایران می‌نامند و این در حالی است که در کارگاه و دکان فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، به قول طاهر قزوینی شاعر ایرانی، همواره خمیر مایه سنگ و سختی و عدو سبب خیر بوده است.

 

این روزها نیز اوضاع و طریق چرخش ایام بر همین منوال است؛ از سخنرانی و تلاش‌های نتانیاهو گرفته تا نامه 47 نماینده کنگره آمریکا مبنی بر این‌که دولتشان را قبول ندارند و شماری از دیگر رویدادها برای ایران سبب خیر بوده است؛ چه آنکه جهانیان و حتی تصمیم‌سازان غربی را متوجه درستی و صلابت منطق ایران ساخته و موجب تقویت موضع ایران در مذاکرات گشته است.

 

حال که نوبت به مذاکرات لوزان رسیده است، اغلب نشانه ها و قراین حاکی از نزدیک شدن ایران و گروه 1+5 یه یک توافق است؛ توافقی که گرچه یکباره و یکپارچه است اما راه‌حل‌های آن در حال ترسیم است و بعد آن طبیعی است که نوبت جزئیات و شکل‌گیری توافق اصلی خواهد بود؛ البته در این میان هستند کسانی که هنوز دستیابی به توافق را محال قلمداد می‌کنند. استناد آنها نیز بر نیت‌های منفی دشمنان انقلاب اسلامی متکی است که فی‌نفسه بی‌راه نیست، اما نکته مهم اینجاست که محال‌اندیشان به چند عامل مهم توجه نمی‌کنند یکی قدرت اراده یک ملت که می‌تواند همراه با منطق و استدلال در طرف‌های مقابل و لایه‌های تخلف آن اثر بگذارد.

 

واقع آن است، خواسته‌های ملتی را که وجود و توانایی ایستادگی و منطق و معیاری مشخص دارد، نمی‌توان نادیده گرفت و کنار گذاشت.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،انرژی صلح آمیز هسته ای ،قدرت بین المللی ,



بازدید : 1243
نویسنده : کامران وزیری

 

سخنگوی رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق بر نقش مثبت ایران در مقابله با تروریست‌های داعش تاکید کرد و افزود: اولین کشوری که پس از سقوط موصل و دیگر نقاط عراق به این کشور کمک کرد، ایران بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رافد الجبوری در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الحدث درخصوص اظهارات مسئولان آمریکایی درباره نقش و کمک تسلیحاتی ایران در عراق گفت: عراق همواره گفته است که به کمک همه کسانی که می‌گویند در این مقابله با تروریستها دوست عراق هستند نیاز دارد و از آن استقبال می‌کند، اما اخباری که رسانه‌های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز در خصوص انتقال موشکها و تسلیحات ایران به عراق منتشر می کنند معمولا به نقل از مسئولان آمریکایی است که هیچ گاه نام آنها را نمی برند و همواره هویت آنها مجهول است. همانطور که می‌دانید در تکریت پس از گذشت این چند ماهی که تحت اشغال داعش قرار داشت درحال حاضر غیرنظامیان زیادی باقی نمانده‌اند و حتی این مقدار کم نیز باعث شد که وزیر دفاع چند روز پیش اعلام کند یکی از دلایل توقف عملیات تکریت مراعات حال غیرنظامیان باقی مانده در این شهر است. در تکریت بمب‌های کارگذاشته شده زیادی توسط داعش وجود دارد و حتی صحبت از خانه‌های بمب گذاری شده است و برای همین عراق به کمک دوستانش نیازمند است و عراق هیچگاه پنهان و انکار نکرده است که مشاوران ایرانی و همچنین مشاوران آمریکایی در عراق حضور دارند و حتی مشاورانی از انگلیس ، اسپانیا و اردن نیز حضور دارند و همه دوستان عراق امروز دعوت شده اند که به عراق کمک کنند و این یک مسئله کلی است و به یک کشور یا فلان کشور محدود نمی شود.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا هیچ گونه تماسی بین مشاوران آمریکایی و مشاوران ایرانی به ویژه در خصوص عملیات تکریت وجود داشته است یا وجود دارد ، گفت : من جزئیات مشخصی در این خصوص در اختیار ندارم و نمی‌توانم از طرف ایران یا از طرف آمریکا صحبت کنم اما راهبرد عراق در مقابله با تروریست‌ها و نه فقط در عملیات تکریت این است که دوستان عراق از جمله کسانی که با هم اختلاف دارند و بین آنها شاید دشمنی سیاسی یا ژئوپلیتیک وجود دارد نباید عراق را محلی برای تسویه حساب خود قرار دهند و به طور کلی این راهبرد در چند ماه گذشته موفق بوده است.

 

الجبوری در پاسخ به اینکه چرا آمریکایی‌ها تا این حد به عملیات تکریت و به نقش ایران در آن حساس هستند؟ گفت : من علت این را نمی‌دانم اما حساسیتهایی در هر دو طرف وجود دارد و در مقابل بسیاری از مردم نیز به نقش آمریکا و ائتلاف بین‌المللی حساس هستند و یکی از مسئولان بسیج مردمی نیز در این خصوص ابراز نگرانی کرده است. اما باید بگویم عراق در حال حاضر یک کشور تحت اشغال است و دیگر طرف‌ها در مقابله با تروریستها از عراق حمایت می‌کنند و به همین علت باید موضع عراق را بدانند. موضع عراق این است که همه مناطق باید آزاد شود و مردم بیرون رانده شده باید به خانه های خود بازگردند و عراق عرصه‌ای برای بروز اختلافات بین این کشورها نیست و همانطور که گفتم در چند ماه گذشته این راهبرد به طور کلی پیروز بوده است. طبعا روابط بین ایران و آمریکا معروف است و اگرچه بین ایران و آمریکا درباره مسائل دیگر مذاکراتی وجود دارد اما روابط بین دو طرف شناخته شده است و مشخص است که هر طرف به طرف دیگر چگونه نگاه می‌کند، اما از نظر ما مهم این است که عراق به این جنگ و به نقش همپیمانان و دوستان خود چگونه نگاه می کند.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی در رابطه با اخباری که نیویورک تایمز به نقل از مسئولان نظامی آمریکایی منتشر کرده مبنی بر این که زرادخانه تسلیحات ایران در عراق وجود دارد و این که گفته می‌شود نقش ایران در عراق زیاد است و حمایت تسلیحاتی نیز وجود دارد در پاسخ به این سوال مجری این شبکه که آیا واقعا حضور ایران تا سطح زرادخانه در عراق رسیده است؟ گفت: باید تاکید کنم که اولین کشوری که پس از سقوط موصل و تکریت و دیگر مناطق به عراق کمک کرد ایران بود و پس از آن بود که ائتلاف بین‌المللی حضور پیدا کرد. اما باید بگویم عراق این راهبرد را دنبال نمی‌کند که بیاید جزئیاتی را که شاید بر اساس اطلاعات رسانه‌ای باشد ارائه کند اما آنچه مهم است این است که عملیات آزادسازی صلاح الدین با حمایتی که عراق لازم دارد در جریان است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،عراق،همکاری استراتژیک ,



بازدید : 968
نویسنده : کامران وزیری

« من خدای قاهر، حاضر و منتقم را شاهد می‌گیرم که احمد از آن روزی که در کمک اینجانب در بیرونی مشغول اداره امور من بوده تا الان که این ورقه را می‌نویسم قدمی یا قلمی برخلاف گفتار و نوشتار من برنداشته و با وسواس عجیب در کلیه گفتارهای من یا نوشته‌های من سعی نموده که حتی یک کلمه بلکه گاهی یک حرف را که به نظر او محتاج به اصلاح است بدون اذن من تصرف نکند». این جملات امام خمینی (ره) در صحیفه نور کافی است تا شخصیت سید احمد خمینی برای آنها که او را نمی‌شناسند، شناخته شود.

 

صبح روز 21 اسفند 1373 خبری کوتاه جامعه ایرانی را در نگرانی فرو برد. «یادگار امام (ره) بر اثر عارضه قلبی و تنفسی در بیمارستان بستری شد».

 

 

سید احمد خمینی

 

 

سید احمد خمینی 24 اسفند 1324 در قم به دنیا آمد. او پس از آن‌که از دبیرستان حکیم نظامی قم در رشته علوم طبیعی دیپلم گرفت روی به دروس حوزوی آورد و در محضر اساتیدی چون امام خمینی (ره)، سیدمصطفی خمینی، آیات فاضل لنکرانی، محمدی گیلانی، ابطحی کاشانی، موسی زنجانی، سلطانی طباطبایی، رضوانی و خلخالی تلمذ کرد. 18 ساله بود که امام (ره) پس از حوادث 15 خرداد به عراق تبعید شدند. در آن زمان سید مصطفی خمینی مسئولیت بیت امام(ره) را در نجف به عهده داشت و احمد آقا رابط امام (ره) در قم بود.

 

این طلبه جوان برخلاف سایر هم مسلک‌هایش همزمان با تحصیل، فوتبال هم بازی می‌کرد و مدتی کاپیتان تیم فوتبال قم بود. او در سال 44 برای اولین بار و به دلیل این‌که توسط ساواک تحت نظر بود به صورت غیرقانونی برای دیدار امام (ره) به نجف رفت. «آمدم تهران و تیم شاهین دعوتم کرد. راستش خواستم به وسیله آن تیم از ایران خارج شوم و بعد برنگردم ولی انتخاب نشدم و بحق که انتخاب نشدم چون سایرین بهتر از من بودند. چون در این مسأله (رفتن به خارج) شکست خوردم آن وقت خودم دست به کار شدم و یواشکی روانه عراق شدم، از راه آبادان...».

 

 

 

 

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: سید احمد خمینی ،بازوی امام ورهبری،جاودانه تاریخ ,



غلط زیادی !!!
نوشته شده در 24 / 12 / 1393
بازدید : 954
نویسنده : کامران وزیری
 

چوپانی گله را به صحرا برد به درخت گردوی تنومندی

رسید.


از آن بالا رفت و به چیدن گردو مشغول شد که ناگهان

 گردباد سختی در گرفت،خواست فرود آید، ترسید. 

 باد شاخه ای را که چوپان روی آن بود به این طرف و آن

طرف می برد.

دید نزدیک است که بیفتد و دست و پایش بشکند.در حال

مستاصل شد ....

از دور


بقعه امامزاده ای را دید و گفت: ای امام زاده گله ام نذر

تو، از درخت سالم پایین بیایم.

قدری باد ساکت شد و چوپان به شاخه قوی تری دست زد

و جای پایی پیدا کرده و خود را محکم گرفت.

گفت: ای امام زاده خدا راضی نمی شود که زن و بچه من


بیچاره از تنگی و خواری بمیرند و تو همه گله را صاحب

شوی...

 

نصف گله را به تومی دهم و نصفی هم برای خودم...

قدری پایین تر آمد.وقتی که نزدیک تنه درخت رسید


گفت:ای امام زاده نصف گله را چطور نگهداری میکنی؟

آنها را خودم نگهداری می کنم


در عوض کشک و پشم نصف گله را به تو می دهم.

وقتی کمی پایین تر آمد گفت:بالاخره


چوپان هم که بی مزد نمی شود کشکش مال تو، پشمش

مال من به عنوان دستمزد.

 

وقتی


باقی تنه را سُرخورد و پایش به زمین رسید نگاهی به گنبد

امامزاده انداخت وگفت: مرد حسابی چه کشکی چه

پشمی؟ما از هول خودمان یک غلطی کردیم

*غلط زیادی که جریمه ندارد*


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: واقعیت مذاکرات چندجانبه!!؟ ,



بازدید : 974
نویسنده : کامران وزیری
به گزارش صدخبر ؛ از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، در پیام امیر دریادار حبیب الله سیاری که روز شنبه انتشار یافته، آمده است: این روزها آبهای دریای خزر شاهد حضور اولین ناوشکن بومی ایرانی است که به دست توانمند متخصین و جوانان کشور عزیزمان ساخته شده است و اکنون دنیا می داند که موج ها پشت سر هم می آیند و چون کوه های استوار و متحرک جماران ها، دماوندها و سهندهای دیگری در راه هستند. 
وی می افزاید: حضور ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند بیانگر عزم و اراده فرزندان میهن اسلامی در پیروی از امام راحل عظیم الشأن(ره) و تحقق فرمان مقتدایمان رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا است که با دمیدن روح ایمان و امید به توانایی ها و استعدادهای شگرف فرزندان این مرز و بوم و تکیه بر شعـار سراسر حقیقت «ما می توانیم» و ایجاد فرهنگ خودباوری و ابتکار و تشویق روحیه کار و تلاش مضاعف برای نگهداری و ساخت تجهیزات نظامی مورد نیاز، عزت میهن اسلامی را با تأمین استقلال و خودکفایی به نمایش گذاردند. 
«با تبریک الحاق اولین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش که در تاریخ 18 اسفند ماه امسال با حضور فرماندهان و مسئولین عالی رتبه لشگری و کشوری صورت گرفت همه تلاش های دانشمندان و صنعتگران مان را در کسب دانش و فناوری ساخت تجهیزات پیشرفته نظامی ارج می نهیم و به افتخار همراهی همه همرزمان عزیز و دریادل اعلام می داریم که نشان سرافرازی همه دریادلان نیروی دریایی پیروی از فرمان ولایت و تحقق فرامین معظم له است.» 
دریادار سیاری تصریح می کند: برای همه همرزمان عزیز و فداکارم در جای جای این سرزمین اسلامی و در همه نقاط عالم و آبهای سرزمینی و بین المللی در ایفای مسئولیت بزرگی که در حفظ منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران و ارتقای امنیت ملی ایفا می نمایند، آرزوی توفیق روزافزون دارم. 
ناوشکن دماوند که به تازگی به ناوگان جمهوری اسلامی ایران ملحق شد، جزیی از پروژه ناوشکن های خانواده موج محسوب می شود.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر ، نیروی دریایی راهبردی ، دریادار سیاری، الحاق ناوشکن ج , ا , ا دماوند ,



بازدید : 919
نویسنده : کامران وزیری

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی را درخصوص جزییات بهره‌مندی دانشجویان انصرافی و سربازان فراری از معافیت ریالی، احتمال قطع یارانه مشمولان غایب، میزان تحصیلات ثبت‌نام کنندگان برای طرح جریمه ریالی و... را تشریح کرد.

 سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت طرح جریمه ریالی مشمولان غایب و تعداد ثبت‌نام کنندگان در آن اظهار کرد: همانطور که اعلام شد، مهلت ثبت‌نام برای بهره‌مندی از این طرح تا پایان وقت اداری اسفندماه امسال تمدید شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برابر اطلاعات ما، بیش از 250 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بعد از سال 94، ثبت‌نام متوقف خواهد شد و مراحل رسیدگی به وضعیت افراد، دریافت وجه و صدور کارت آغاز می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا ممکن است مجددا مهلتی برای ثبت‌نام در سال آینده به متقاضیان داده شود، گفت: پس از انجام مراحل ثبت‌نام و دریافت وجه، مجددا در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد، بنابراین درخواست ما از متقاضیان این است که تا پیش از اتمام سال، نسبت به درخواست خود، در دفاتر پلیس 10+ اقدام کنند.

 شورای نگهبان ایرادی به جریمه ریالی سربازان نگرفت

 کمالی با اشاره به برخی از ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه بودجه 94 گرفته است، خاطر نشان کرد: تا آنجا که ما اطلاع داریم، شورای نگهبان ایرادی به این بخش از قانون بودجه نگرفته و ان‌شاءالله جریمه ریالی مشمولان غایب دارای بیش از هشت سال غیبت در سال 94 اجرایی خواهد شد.

وی درخصوص اینکه میزان استقبال از این طرح چقدر بوده است، گفت: پیش‌بینی اولیه ما این بود که حدود 15 تا 20 درصد از واجدین شرایط از این طرح استقبال کنند که اوضاع همانند پیش‌بینی‌مان در حال پیش‌روی است.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , ,
:: برچسب‌ها: خدمت مقدس دره ضرورت , خرید خدمت ,



بازدید : 945
نویسنده : کامران وزیری

 مشاور رئیس جمهور عراق گفت: حرکت داعش با فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی و حرکت جوانان و حمایت امام خامنه‌ای ناتمام ماند.

خبرگزاری فارس: حرکت داعش با فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی و حمایت امام خامنه‌ای ناتمام ماند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید باقر موسوی ظهر امروز در کنگره یکصدمین سالگرد شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) سبب برهم ریختن نقشه‌های خیالی استکبار و سبب پایه گذاری روز قدس برای پاسداشت فلسطین شد.

وی با بیان اینکه این محوریت تا به امروز ادامه دارد و موجب جهانی شدن انقلاب و توسعه آن به کشورهای دیگر نیز شده است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین واقعه قرن اخیر قیام امام راحل بود که جانی دوباره در کالبد اسلام دمید.

موسوی ادامه داد: بعد از انقلاب با محور قرار دادن مسئله فلسطین، دوباره خط مقاومت را در جهان اسلام زنده کرد و امروز راه امام خامنه‌ای‌‌ همان راه امام خمینی(ره) دفاع از آرمان فلسطین است.

وی با اشاره به شهادت سردار سید حمید تقوی در عراق عنوان کرد: اعتقادات و اهداف ما یکی است و با شهادت سردار تقوی خون ما برای حفظ عتبات عالیات یکی شد.

مشاور رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه امروز محور مقاومت از تهران تا غزه به فرماندهی مقام معظم رهبری است تا طرح خاورمیانه جدید به صورت کامل از بین برود افزود: استکبار برای بازیابی قدرت خود گروهک تروریستی داعش را طراحی کردند اما با فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی و حرکت جوانان و حمایت امام خامنه‌ای این حرکت ناتمام ماند.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: مرجعیت ، ایثار ، شجاعت ، شهامت ، شهادت ,



بازدید : 1002
نویسنده : کامران وزیری

 

 1424685613963_B-hOkIzCEAAzBeY.jpgسومین دور مذاکرات دو جانبه ظریف و جان کری در هتل رویال پلازا مونترو سوییس آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیران خارجه ایران و آمریکا در ادامه مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به چارچوبی کلی از توافق جامع از روز دوشنبه گفت‌وگوها را از سر گرفتند.

دو طرف تاکنون حدود پنج ساعت گفت‌وگوهای فشرده را پشت درهای بسته انجام داده‌اند و بر اساس اعلام قبلی در این دور مذاکرات مسایل فنی هسته‌ای با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا نیز مورد بحث قرار گرفت. با این حال انتظار است تا علاوه بر مسایل فنی، موضوعات مربوط به چگونگی لغو تحریم‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

در همین چارچوب مقامات عالی هسته‌ای دو کشور روز سه‌شنبه در دو نوبت گفت‌وگوهایی را به طور دو جانبه و نیز با حضور وزیران خارجه برگزار کردند. هم‌چنین معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا عصر امروز نیز با حضور هلگا اشمید، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند.

هم‌زمان با مذاکرات عصر روز سه‌شنبه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در کنگره آمریکا درباره توافق احتمالی هسته‌ای بین ایران و 1+5 سخنرانی کند. سخنرانی نتانیاهو با مخالفت بسیاری از دموکرات‌ها و دولت اوباما مواجه شده است.

مذاکرات این هفته تا پنج‌شنبه ادامه دارد.

 


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: انرژی هسته ای ، مذاکرات چندجانبه ،توافق بزرگ !؟ ,



بازدید : 972
نویسنده : کامران وزیری

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بنیادکار تیم قدرتمندی بود، اما با برنامه و هدفمند، توانستیم ضمن کسب پیروزی جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم کنیم.

 

به گزارش ایسنا، حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری پس از پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس برابر بنیادکار افزود: بازی سختی داشتیم و سختی کار با حضور تماشاگران پر تعداد بنیادکار بیشتر شده بود، اما خوشبختانه توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کرده و دست پر به کشورمان بر می گردیم.

 

درخشان در پاسخ به سوال خبرنگار سایت رسمی باشگاه پرسپولیس درباره اینکه تیم بنیادکار تا دقیقه 25 نتوانست وارد محوطه جریمه پرسپولیس شود، گفت: ما یک هفته تیم بنیادکار را آنالیز کردیم و به خوبی می دانستیم که نقاط قوت آنها کجاست و چگونه باید این تیم را کنترل کنیم. بنیادکار با برتری مقابل الجزیره امارات و تساوی در ریاض نشان داده بود که تیم قدرتمندی است و فیلم این دو بازی را بارها دیدیم و برای حمله و دفاع، برنامه‌ریزی کرده بودیم. آنها تیمی هستند که در ضد حمله خیلی قوی عمل می‌کنند و این کار را در ریاض خیلی خوب انجام دادند. ما سعی داشتیم بازی را در میانه میدان کنترل کنیم و نمی‌خواستیم زیاد عقب بنشینیم تا فشار حملات در محوطه جریمه باشد. آنها دو گوش راست و چپ قوی دارند که آنها را کنترل کردیم تا نتوانند خطرآفرین باشند. مدافعان ما و هافبک ها در فاز دفاعی قوی عمل کردند. توپ‌های ارسالی آنها از جناحین را خنثی کردیم و نمی گذاشتیم آنها در محوطه جریمه ما بخواهند خطرآفرینی کنند.

 

درخشان درباره اینکه چه برنامه ای برای کنترل کردن رشیداف ستاره بنیادکار داشتید که توانستید او را مهار کنید،گفت: همانطور که گفتم آنها گوش راست و چپ قدرتمندی دارند و رشیداف هم در سمت چپ خط میانی و حمله کار می‌کند و ما برای کنترل هافبک‌های کناری آنها برنامه داشتیم تا نقطه قوت آنها را کنترل کرده باشیم.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: فوتبال ، پرسپولیس ، پیروزی شیرین ,