<علم‌فروش کیست/ ملائکه الهی بر چه کسانی نازل می‌شوند.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1130
نویسنده : کامران وزیری

آیت‌الله جوادی آملی می‌گوید: اگر کسی شاکر بود و کمتر خود را دید خداوند، به او رشد علمی و شخصیتی عطا خواهد کرد؛ اما اگر کسی خود را دید یا فقط برای ارائه به مردم علم آموخت، چنین فردی علم‌فروش است و بعید است به جایی برسد.

خبرگزاری فارس: علم‌فروش کیست/ ملائکه الهی بر چه کسانی نازل می‌شوند

 

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، توجه به انسان و مقام و منزلت او در فرهنگ اسلامی ریشه در آموزه‌های اسلامی دارد. همچنین آیات بسیاری از قرآن کریم و روایات اسلامی درباره جایگاه انسان به طور عام و انسان‌های برتر به طور خاص سخن گفته‌اند.

بشر حتی با وجود قانونِ بدون اخلاق نمی‌تواند زندگی ایده‌آل و سعادتمندی را درک کند و در این مسأله اسلام به عنوان دین کامل و جامع بهترین دستورات اخلاقی را برای زندگی زیبا دارد که فراگیری آن برای هر فرد مؤمنی لازم و ضروری است.

در حدیث معروفى از پیامبر اکرم(ص) می‌خوانیم: إنَّما بُعِثتُ لاُتَمِّمَ مَکارِمَ الخلاقِ؛ من تنها براى تکمیل فضائل اخلاقى مبعوث شده‌‏ام.

در حدیث دیگری از امیرالمؤمنین(ع) آمده است: اگر ما امید و ایمانى به بهشت و ترس و وحشتى از دوزخ، و انتظار ثواب و عقابى نمى‌‏داشتیم، شایسته بود به سراغ فضائل اخلاقى برویم، چرا که آنها راهنماى نجات و پیروزى و موفقیت هستند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: آیت ا , , , جوادی آملی , اخلاق دراسلام ,



بازدید : 1216
نویسنده : کامران وزیری
 یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: «آمریکا در مبارزه علیه داعش، از ایران کمک خواست.»
 
 
خبرگزاری فارس: واشنگتن پست: آمریکا خواستار کمک ایران برای مقابله با داعش شد

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به اظهارات جان کری در نشست شورای امنیت نوشت: «آمریکا از ایران برای مبارزه با داعش کمک خواست.»

این روزنامه روز شنبه به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل که وی در آن گفته بود «ایران هم مثل همه کشورهای دیگر برای مقابله با داعش می‎‌تواند نقش ایفا کند»، نوشت: «آمریکا از ایران برای مقابله بات داعش کمک خواست.»

‌واشنگتن پست در ادامه گزارش خود افزود: «اگرچه آمریکا مانع حضور ایران در نشست روز دوشنبه پاریس (درباره موضوع عراق و داعش) شد، اما اکنون در تلاش برای تشویق ایران جهت استفاده از نفوذ و تاثیرش روی عراق و سوریه است.» ‌

این روزنامه ضمن تاکید بر اختلافات بیش از سه دهه‌ای تهران و واشنگتن پس از انقلاب اسلامی سال 1357، مدعی شد: «ایران و آمریکا اکنون در یک جبهه علیه جنگجویان سنی قرار دارند؛ ‌همسویی که خودشان در آن راحت نیستند.»

ادعاهای این روزنامه در حالی مطرح شده که آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به همراه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران صراحتا هرگونه همکاری و همسویی با آمریکا در قبال ائتلاف موسوم به «مقابله با داعش» رد  کرده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا , تروریسم تکفیری , داعش , ایجاد ائتلاف جهانی!!! ,



بازدید : 1150
نویسنده : کامران وزیری

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان برابر روسیه مغلوب شد و عنوان ششم مسابقات را کسب کرد.

خبرگزاری فارس: روسیه 3 - ایران صفر؛ طلسم شکسته نشد/ بلندقامتان ایران ششم شدند

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال مردان ایران در آخرین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی جهان عصر امروز ساعت 16:10 در شهر غوچِ لهستان برای تعیین مقام‌های پنجم و ششم جهان به مصاف روسیه، پرافتخارترین تیم این مسابقات (با 6 طلا، سه نقره و سه برنز) رفت و با نتیجه 3 بر صفر ( 25 بر 19، 25 بر 21، 25 بر 18) مغلوب شد تا عنوان ششم این دوره از مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

روسیه که قهرمانی جام‌جهانی 2011، المپیک 2012 و لیگ جهانی 2013 را یدک می‌کشد در دوره گذشته پیکارهای قهرمانی جهان نیز به عنوان پنجم دست یافته و امسال اگرچه بازی‌هایش را پرقدرت آغاز کرد، اما آسیب دیدگی چند بازیکن کلیدی‌اش مانع شد تا به جمع چهار تیم برتر راه یابد. این تیم با بهبود یافتن مصدومانش آمده بود تا حداقل عنوان دوره گذشته خود را تکرار کند.

در مقابل، ایران نیز که رقابت‌های جهانی امسال را با صعود از گروه مرگ، تحسین برانگیز آغاز کرد و با ارائه بازی‌های بی‌نظیر شگفتی همگان را برانگیخت، در حالی برای کسب مقام پنجم جهان به میدان رفت که بازیکنانش از مصدومیت‌های نو و کهنه رنج می‌بردند.

ایران با تمام این شرایطِ طاقت‌فرسا خود را برای رویارویی با روسیه آماده کرد، تیمی که پیش از این موفق نشده در بازی‌های رسمی بر آن غلبه کند. یک بار در جام‌جهانی 2011، دو بار در لیگ جهانی 2013، یک بار در جام قهرمانان قاره‌ها 2013، یک بار در مرحله نهایی لیگ جهانی 2014 همۀ شکست‌های این سال‌های ایران در برابر روسیه بود. ایران نتوانست در بازی امروز هم مقابل روسیه پیروز شود تا طلسم شکست‌ناپذیری روس‌ها برابر ایران همچنان پابرجا بماند.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ورزش والیبال , قهرمانی جهان , کارنامه درخشان ,



بازدید : 1165
نویسنده : کامران وزیری
 
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع یمنی اعلام کردند: افراد مسلح ناشناس ناصر علی العودی سرشاخه حزب کنگره مردمی در "دمت" در استان الضالع را ربوده و در مکان خلوتی به قتل رساندند.

به گفته شاهدان عینی عاملان ترور با قبایل مسلح در منطقه مسیکه در حدفاصل شهرهای جبن و دمت در استان الضالع درگیر شدند و احتمال می رود که عاملان این اقدام از اعضای القاعده که برخی از آنها در منطقه رداع در شمال دمت هستند، باشند.

از سوی دیگر جنگنده های یمنی امروز مراکز تجمع حوثی ها در استان مأرب هدف قرار دادند.

این درحالی است که منابع یمنی از خروج خانواده های الهاشمیه از صنعا و از ترس حملات تروریستی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: خانواده های الهاشمیه احتمال داده اند که اوضاع امنیتی رو به وخامت بیشتری بگذارد برای همین منظور صنعا را به سوی شهر إب ترک کرده اند و هرگز در آینده نزدیک بازنخواهند گشت.

پایگاه های یمنی گزارش دادند: درست است که در شرایط جنگی همه مورد هدف قرار می گیرند اما الهاشمیین به علت اینکه اکثریت آنها وابسته به حوثی ها هستند بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

منابع یمنی همچنین از درگیری های شدید میان ارتش یمن و حوثی ها در اطراف وزارت کشور در صنعا خبر دادند.

در همین راستا شاهدان عینی به اصابت تعدادی گلوله خمپاره به داخل دانشگاه صنعا و درگیری های شدید در شملان و خیابان سی ام اشاره کردند.

منابع یمنی اعلام کردند: درگیری ها در اطراف ساختمان تلویزیون دولتی و  منطقه الجراف در نزدیکی آن شدت یافته است و صدای انفجارهای شدید در صنعا به گوش می رسد.

این درحالی است که ارتش یمن به حوثی ها در مناطق مذبح، شملان و خیابان الخمسین حمله کرد و منزل شیخ فارس مناع و فارس الحباری از رهبران حوثی را هدف قرار داد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , انصارا , , , , جنبش جهادی ملت , دولت دیکتاتور , سرکوب وحشیانه ,



بازدید : 1171
نویسنده : کامران وزیری
 
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوري» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوري» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

متن سیاستهای کلی علم و فناوري که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است:

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , علمی وفن آوری , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: مقام معظم رهبری , ابلاغ سیاست‌های کلی «علم و فناوري» ,



خانوم شماره بدم... !؟
نوشته شده در 29 / 6 / 1393
بازدید : 484
نویسنده : کامران وزیری

http://kazemloo.persiangig.com/image/Hijab%20picture%200107%20big.jpg

خانم شماره بدم
خانوووووووم...شــماره بدم؟؟؟؟
خــــانوم خوشــــــگله برسونـــمت؟؟؟؟؟؟؟
خوشــــگله چند لحظه از وقتــتو به مــــا میـــدی؟؟؟؟؟؟
اینها جملاتی بود که دخترک در طول مسـیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید!
بی چــاره اصـلا" اهـل این حرفـــــها نبــود ... این قضیه به شدت آزارش مـی داد
تا جایی که چند بار تصـــمیم گرفت بی خیــال درس و مــدرک شود و به محـــل زندگیش بازگردد
.

روزی به امامزاده ی نزدیک دانشگاه رفت...
شـاید می خواست گله کند از وضعیت آن شهر لعنتی....!
دخترک وارد حیاط امامزاده شد...خسته... انگار فقط آمده بود گریه کند...
دردش گفتنی نبود....!!!!


رفت و از روی آویز چادری برداشت و سر کرد...

وارد حرم شدو کنار ضریح نشست.زیر لب چیزی می گفت انگار!!! خدایا کمکم کن...
چند ساعت بعد،دختر که کنار ضریح خوابیده بود با صدای زنی بیدار شد...
خانوم!خانوم! پاشو سر راه نشستی! مردم می خوان زیارت کنن!!!


دخترک سراسیمه بلند شد و یادش افتاد که باید قبل از ساعت ۸ خود را به خوابگاه برساند...

به سرعت از آنجا خارج شد...وارد شــــهر شد...

 

امــــا...اما انگار چیزی شده بود...دیگر کسی او را بد نگاه نمی کرد..!

انگار محترم شده بود... نگاه هوس آلودی تعـقــیبش نمی کرد!

احساس امنیت کرد...با خود گفت:مگه میشه انقد زود دعام مستجاب شده باشه!!!!

 

فکر کرد شاید اشتباه می کند!!!

اما اینطور نبود!

یک لحظه به خود آمد...


چـــادر امامــزاده را سر جایش نگذاشته...!

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: جامعه اسلامی , حریم خانواده , عفاف وحجاب ,



بازدید : 1141
نویسنده : کامران وزیری

معاون اول قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات از او خواست که ظرف حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی نظیر وآتس آپ، وایبر و تانگو اقدام کند، در غیر این صورت قوه قضائیه نسبت به این امر اقدام خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از دفتر سخنگوی قوه قضاییه متن نامه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات به شرح زیر است:

   

«جناب آقای دکتر واعظی

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام علیکم

نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و ... بالاخص انتشار وسیع مطالب مهم علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در هفته های اخیر از طریق برخی شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو که بعضا توسط دولت های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می شود و با عنابت به این که علی رغم استمهال سه ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فرآهم آوری امکان مسدود سازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه های موصوف و ارائه شبکه های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه های مذکور، مع الاسف تا کنون اقدام موثری به عمل نیامده است.

 لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های یاد شده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.»


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: فناوری اطلاعات , نظارت قانونی , قوه قضائیه ,



بازدید : 1148
نویسنده : کامران وزیری

 رئیس جمهور گفت: این بشارت را در حرم رضوی می‌دهم که تورم تا پایان سال جاری به کمتر 20 درصد خواهد رسید.

خبرگزاری فارس: بشارت می‌دهم تورم تا پایان سال ‌به کمتر از 20 درصد برسد‌/ایران ‌بزرگترین خدمت را برای ایجاد امنیت‌ عراق انجام داد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسن روحانی لحظاتی پیش در جریان هشتمین سفر استانی هیئت دولت در جمع مردم شهید پرور و ولایت‌مدار خراسان‌رضوی و در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اظهار داشت: بسیار خرسندم که در دهه کرامت و در سالروز میلاد بابرکت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) میهمان مردم سرزمین ولایت‌‌مدار و شهید پرور خراسان رضوی هستم.

روحانی بیان داشت: شاید برای امام هشتم(ع) سفر به خراسان با فشاری که دولت عباسیان زمان بر وی آورده بود کار سخت و دشواری بود اما امام رضا(ع) پیام حاکم زمان خود را نه رد کرد و نه پذیرفت و فشار مأمون به پایتخت آن زمان جهان اسلام یعنی مرو برای امام رضا(ع) امکان‌پذیر بود و همچنین رد آن نیز با وجود مشکلات نیز امکان‌پذیر بود اما امام هشتم(ع) اعتدال را انتخاب کرد و راهی بر مبنای تدبیر برگزید.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) بر شعار تندرویان نیز نترسید و پیام آنها را رد نکرد و امام در زندگی سیاسی خود به ما راه وحدت و اعتدال را آموخت و ایشان نارضایتی خود را از این اقدام به گوش جهانیان رساند البته ایران سرزمین عشق به خاندان رسالت بود و یکی از دلایلی که مأمون اصرار داشت امام رضا(ع) به ایران سفر کند جذب ایرانیان عاشق رسالت بود و خراسان هیچگاه با زور و شمشیر ایمان نیاورد و ایران یک بخش کوچکی از آن با عشق به اسلام و با فهم بلند در شناخت دین راستین، اسلام و عشق به امیرالمومنین را برگزیدند.

رئیس جمهور اظهارداشت: ایرانیان شرافتمندانه، آزادانه و با هوشیاری خود برترین دین و راه که راه رسالت بود را انتخاب کردند و امام رضا(ع) نیز در مسیر راه خود به خراسان فرصتی یافت تا خود را در شهر نیشابور و سرخس و مرو به جهانیان ابراز دارد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: دولت یازدهم , سفر استانی , خراسان رضوی , روحانی , وعده کاهش تورم ,



بازدید : 1120
نویسنده : کامران وزیری

زائرانی که توفیق حضور در حرم حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا(ع) را ندارند می‌توانند به صورت مجازی این آستان مقدس را زیارت کنند.

خبرگزاری فارس: امام رضا(ع) را به صورت مجازی زیارت کنید

 

به گزارش خبرنگار سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، فردا یکشنبه شانزدهم شهریور ماه مصادف با یازدهم ذی‌القعده است. یازدهم ذی‌القعده در تقویم شیعیان به خصوص شیعیان ایران اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است چرا که در چنین روزی شمس الشموس، انیس النفوس و ولی‌نعمت شیعیان ایران، حضرت امام «علی بن موسی الرضا» در شهر پیغمبر دیده به جهان گشوده است.

به همین مناسبت همه ساله میلیون ها نفر از اقصی نقاط کشورمان خود را برای عرض ارادت به هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت به شهر مقدس مشهد می‌رسانند اما در این میان همیشه عده‌ای از این توفیق الهی بی‌نصیب می‌شوند.

به همین منظور و با توجه به امکاناتی که در طول این سال‌ها فراهم شده است، شیفتگان و دلباختگان امام رئوف که سعادت تشرف به حرم امن الهی را در این شب و روز عزیز پیدا نکردند، می‌توانند به صورت مجازی در حرم مطهر رضوی زیارت کنند.

در یکی از شیوه‌ها علاقه‌مندان می‌توانند باشماره تلفن 05132003334که شماره مستقیم حرم امام رضا علیه السلام است تماس بگیرند، سپس با متصل شدن تماس‌شان به میکروفن‌های نصب شده داخل حرم مطهر، فضای وصف نشدنی صحن را با گوش جان استشمام کنند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: امام رضا(ع) , زیارت مجازی ,



بازدید : 1241
نویسنده : کامران وزیری
با دقت در جزئیات ظاهری مخلوقات خداوندی، بیشتر می‌توان به قدرت و عظمت خالق لایزال پی برد. در میان موجودات زنده، برخی گونه‌ها به چشم می‌خورند که پوستی بسیار شفاف همچون شیشه دارند.

 به گزارش ایسنا، سایت فرارو تصاویر زیر را منتشر کرده است.

 

 
  

:: موضوعات مرتبط: محیط زیست , ,
:: برچسب‌ها: جهان فانی , عجائب آفرینش , عظمت پروردگار ,