<احساس خطری رهبری از از دست رفتن هویت ضد استکباری نظام
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 948
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 915
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: حمایت آمریکا از حمله به یمن یعنی مشارکت با سعودی‌ها در جنایات جنگی احتمالی

مدیر حقوقی دیده‌بان حقوق‌بشر سازمان ملل می‌گوید آمریکا با حمایت اطلاعاتی و لوجستیک از جنگنده‌های عربستان، بر اساس قوانین بین‌الملل به همدست سعودی‌ها در حمله به سمن تبدیل شده و باید به خاطر امنیت قضایی خود، موارد احتمالی جنایت جنگی در یمن را بررسی کند. 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز راس» مدیر امور حقوقی و سیاست‌گذاری دیده‌بان حقوق‌بشر امروز با انتشار مطلبی نسبت به تبعات حقوقی حمایت آمریکا از حمله عربستان به یمن هشدار داد.

در این مطلب که در نیویورک‌تایمز منتشر شده، راس ابتدا به گفته‌های «رابرت مالی» مشاور خاورمیانه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص حمایت از اقدام نظامی سعودی‌ها در یمن اشاره کرده و جوانب حقوقی آن را سنجیده است.

مدیر امور حقوقی دیده‌بان حقوق‌بشر نوشته: «بر اساس قوانین بین‌الملل، حمایت آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان از طریق کمک به تعیین اهداف و سوخت‌رسانی هوایی به جنگنده‌های ائتلاف، ایالات‌متحده را به یکی از طرفین درگیر در این منازعه تبدیل می‌کند.»

راس می‌افزاید: «این امر واشنگتن را ملزم می‌سازد که در خصوص حملات هوایی ائتلاف تحقیق کند؛ ممکن است در این حملات، جنایت جنگی واقع شده باشد و ممکن است نیروهای آمریکایی هم در این مسئله، مسئول شناخته شوند.»

جیمز راس در انتها «غیرقانونی» بودن حمله سعودی‌ها به یمن را یادآور می‌شود و می‌گوید: «با توجه به حملات غیرقانونی مکرر به یمن در طول یک سال گذشته که دیده‌بان حقوق‌بشر هم آنها را مستند کرده، ایالات‌متحده باید یا فروش بمب به عربستان سعودی را متوقف کند و یا خطر همدستی در کشته شدن غیرنظامیان را به جان بخرد.»

دیروز در حمله جنگنده‌های عربستان به بازاری محلی در شهر «حجه» یمن 107 نفر کشته شدند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا، عربستان، متجاوزان به یمن، نسل کشی، سکوت حقوق بشر! ,



بازدید : 1075
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: بان کی مون حمله به بازاری در یمن را محکوم کرد، اما نامی از عربستان نبرد

دبیرکل سازمان ملل متحد از طریق سخنگوی خود، حمله دیروز جنگنده‌های عربستان به یک بازار محلی در شمال یمن که 107 نفر را به کام مرگ کشید، محکوم کرده و بررسی فوری مسئله را خواستار شد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روز پس از حمله جنگنده‌های عربستان به بازاری محلی در استان «حجه» در شمال یمن، «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد از زبان سخنگوی خود، این بمباران را محکوم کرد.

بنا بر اعلام سایت سازمان ملل، سخنگوی دبیرکل امروز در بیانیه‌ای به نقل از دبیر کل سازمان ملل گفت «بان کی‌مون این حمله را محکوم می‌کند و بررسی فوری جوانب این امر را خواستار شده است.»

در بخشی از بیانیه که حتی یک بار در آن اشاره‌ای به نام عربستان نشده، بان‌کی‌مون آمده است: «این حادثه یکی از خونبارترین حوادث از ابتدای درگیری بوده و طبق گزارش‌ها شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را کشته است. این دومین حادثه بزرگ این چنینی ظرف تنها دو هفته است.»

وی تأکید کرده است که هرگونه حمله‌ای به مراکز و اهداف غیرنظامی مصداق نقض قوانین حقوق بشری بین‌المللی است.

در این حمله که شمار کشته‌های آن از زخمی‌ها بیشتر بود، 107 تن از جمله ده‌ها زن و کودک کشته و 75 تن نیز زخمی شدند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن ، تجاوز آل سعود، سکوت جامعه جهانی ,



بازدید : 910
نویسنده : کامران وزیری



فتنه ی جدید پیش رو.....
نوشته شده در 26 / 12 / 1394
بازدید : 299
نویسنده : کامران وزیری



اطاعت از ولی فقیه
نوشته شده در 26 / 12 / 1394
بازدید : 1035
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 961
نویسنده : کامران وزیری

به  گزارش صد خبر   امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، از انهدام 2 تیم داعشی که قصد نفوذ به کشورمان را داشتند، خبر داد و گفت که اخیراً دو تیم وابسته به گروه تروریستی داعش که قصد نفوذ از غرب کشور را داشتند، توسط رزمندگان نیروی زمینی ارتش متلاشی شد.

وی در تشریح جزئیات انهدام این تیم تروریستی اعلام کرد: از این تیم‌های تروریستی تعداد زیادی جلیقه انتحاری و تجهیزات انفجاری کشف و ضبط شد.

فرمانده نیروی ارتش تاکید کرد: داعش تهدید جدی برای جمهوری اسلامی ایران نیست و نمی‌تواند مرزهای ایران را تهدید کند. البته استراتژی ما برای مقابله با داعش انهدام آنها پیش از رسیدن به مرزهاست.

امیر پوردستان با تاکید بر اینکه قبل از آنکه گروه‌های تروریستی به مرزهای‌مان نزدیک شوند آنها را از بین می‌بریم، خاطرنشان کرد: ما تحرکات گروه‌های تروریستی را فراتر از مرزهای‌مان رصد می‌کنیم و از لحاظ اطلاعاتی هم سوار برگروه‌های تروریستی هستیم و از تحرکات آنها نیز با خبریم.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر، نیروی زمینی، امیر پوردستان ,



هوشیار باشیم.........!
نوشته شده در 25 / 12 / 1394
بازدید : 320
نویسنده : کامران وزیری



نورانیت برجام در زندگی مردم!
نوشته شده در 25 / 12 / 1394
بازدید : 948
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 987
نویسنده : کامران وزیری
سردار قاسم سلیمانی
شناسهٔ خبر: 3579554 - یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کرمان – فرمانده نیروی زمینی قدس سپاه گفت: عده‌ای به دنبال اين هستند كه ايران را در منطقه كشوری ماجراجو معرفی كنند در حالی‌كه ما دفاع از جان و مال مسلمين را ماجراجویی نمی‌دانيم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در یادواره شهدای مسجد الرسول (ص) اظهار داشت: دشمنان به دلیل اینکه اصول آگاهی بخشی ایران با اصول آنها مطابقت ندارد، نمی توانند آن را تحمل کنند و عنوان می کنند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ماجراجویی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران به دنبال ماجراجویی نیست، افزود: متاسفانه برخی از افراد ندانسته و از روی ناآگاهی این موضوع را تبلیغ می کنند و نمی دانند که کار گریز از مرکزی از سوی ایران در دنیا صورت نمی گیرد.

سردار سلیمانی وجه تمایز ایران با سایر کشورهای جهان را در دموکراسی موجود در کشور و استقلال همه جانبه دانست و گفت: این وجه تمایز مثبت، پاک و نمونه است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سپاه قدس،سردار سلیمانی،تئورسین مقاومت ,