<رجب ماه طلیعه انس/ یامَنْ اَرْجُوْهُ لِکُلِّ خَیْرٍ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 897
نویسنده : کامران وزیری
برای عارفان و پویندگان راهِ حق، فرصت‏‌هایی چون ماه رجب با آن فضایل و کرامتش، دُرّی قیمتی است که به راحتی از آن نمی‏‌گذرند. سالکان کوی دوست از هیچ فرصت و کوششی در این راه کوتاهی نمی‏‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رجب، هفتمین ماه سال قمری است که در اسلام به آن اهمیت ویژه‌‏ای داده شده و در شمار ماه‏‌های پرفضیلت و یکی از چهارماه برخوردار از حرمت و قداست ویژه است. رجب، ماهی است که در آن بندگان و مؤمنان و ره‏پویان، خود را برای شرکت در مهمانی بزرگ خداوند آماده می‏‌کنند. ماهِ زدودن غبار تیرگی از روح و جان، ماهِ تمرین حضور و توجه به بیشتر به معنویات، و ماه بندگی و فرمان‏بری و در نهایت سرآغاز اُنس و الفتی جانانه به پروردگار هستی‏‌بخش است.

 سلام بر ماه رجب

سلام بر ماه رجب، ماه پیوند بندگان با معبود مهربان، ماه بارش باران مهر و محبت الهی، ماه رسیدن به سر منزل مقصود، و ماه اُنس شب زنده‏‌دارانِ همیشه بیدار با محبوب و معبود بی‏‌همتا. سلام بر هلال رجب که آمدنش مژده پایان اندوه است و بدر آن یادآور تولد ماه تمام، امامِ هُمام و حیدر کرّار و پایانش نوید رهایی بشر از جهل و نادانی، شکوفایی اخلاق انسانی، بعثت آن بزرگ مردِ تاریخ برای همیشه زمان. سلام بر بهار مناجات و بندگی. سلام بر نجوای شبانه اهالی رجب. سلام بر شب‏‌های رجب که پذیرای زاهدان است و سلام بر روزهایش که میزبان عاشقان وصال الهی است و سلام بر لحظه لحظه رجب که شاهد ذکرِ ذاکران است.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: رجب , ماه میهمانی خدا , اوج سخاوت پروردگار ,



بازدید : 951
نویسنده : کامران وزیری

رهبر معظم انقلاب اسلامی آمریکا را به داستان پردازی درباره برنامه هسته‌ای ایران متهم و تاکید کردند: آمریکا و نه ایران منبع واقعی تهدیدات امنیتی است. بیانات ایشان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌حضرت آیت‌الله خامنه ای روز یک‌شنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان، کارکنان و خانواده شهدای ارتش جمهوری اسلامی فرمودند: نیروهای مسلح ایران همواره پایبند به تعهدات و قوانین اسلامی است. این که ایران تاکید کرده به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌رود در همین چارچوب بوده و بر اساس تقیدات دینی است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با انتشار این خبرنوشت: رهبری ایران گفت که داستان سلاح‌های هسته‌ای ایران ساختگی است در حالی که آمریکا منبع واقعی تهدید است. این کشور اکنون در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات در هفته جاری لحن خود را سخت ‌تر کرده است.

آیت‌الله خامنه ای در این باره گفت: آمریکایی‌ها داستان سلاح‌های هسته‌ای را ایجاد کردند تا ایران را به عنوان تهدید معرفی کنند اما تهدید خود آن‌ها هستند.

رهبری ایران ادامه داد: طرف مقابل به طور وقیحانه و منظم ما را تهدید نظامی می‌کند. حتی اگر آن‌ها این کار را به طور آشکار انجام نمی‌دادند ما باید آماده باشیم.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , ف , معظم کل قوا , بازتاب های دیدار ارتشیان دلاور با رهبری ,



بازدید : 992
نویسنده : کامران وزیری

یک مقام پیشین سازمان انرژی اتمی ایران گفت: وزارت خارجه به اشتباه همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد مذاکرات گذاشته است.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فریدون عباسی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران که عصر یک‌شنبه در نشست دانشگاه شاهد با عنوان «دیپلماسی باید ظریف باشد»‎ حضور پیدا کرده بود در بخشی از سخنانش با بیان این که در موضوع هسته‌ای نباید افراط و تفریط داشته باشیم افزود: هسته‌ای را نباید آن قدر بزرگ کنیم و بالا ببریم و نه آن قدر پایین بیاوریم که بگوییم کثیف است.

او با بیان این که ما باید به فکر نسل آینده‌مان نیز باشیم ادامه داد: هسته‌ای مثل پزشکی نیاز جامعه است ولی تاکید بر این دارم که نباید با هیچ موضوعی به صورت افراط و تفریط برخورد کنیم که مساله هسته‌ای نیز شامل این امر می‌شود.

عباسی در این نشست که از سوی انجمن اسلامی دانشکده علوم پایه دانشگاه شاهد برگزار شده بود ، با تاکید بر این که در حال حاضر ما باید فضا را دریابیم ،اظهار کرد: فضا یک محیط پرتویی است و اگر می‌خواهیم در موضوع فضا کار کنیم نیاز داریم که بر روی زمین انرژی هسته‌ای داشته باشیم.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: انرژی صلح آمیز هسته ای , دکتر عباسی , دقت نظر در دیپلماسی هسته ای! ,



بازدید : 1055
نویسنده : کامران وزیری
دفتر حفظ نشر و آثار حضرت آیت الله خامنه ای، با بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای، به ۱۱ یازده پرسش هسته‌ای با استفاده از بیانات رهبر انقلاب در چندماه اخیر پاسخ داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت بیانات مهم رهبر انقلاب درباره مسئله هسته‌ای در روز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به یازده پرسش درباره مسئله‌ی هسته‌ای با استفاده از بیانات رهبر انقلاب در چندماه اخیر پاسخ می‌دهد.

 

۱. چرا رهبر انقلاب با انجام «مذاکرات هسته‌ای» موافقت کرده‌اند؟

موافقت با این مذاکرات برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات، فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچیک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیل بردار نیست، ضمن آنکه روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید روابط متعارف و غیرفوق العاده باشد...هدف آنها این است که با این بهانه، فضای بین المللی را بر ضد ایران حفظ کنند و بر همین اساس بود که با طراحی جدید دولت برای مذاکره درخصوص موضوع هسته ای موافقت شد تا این جوّ جهانی شکسته و ابتکار عمل از طرف مقابل گرفته شود و حقیقت نیز برای افکار عمومی دنیا مشخص شود. ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن‌الله ضرری نمیکنیم. یک تجربه‌ای در اختیار ملّت ایران است که...این تجربه ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد. ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
میگویند ما تحریم کردیم، ایران مجبور شد بیاید پای میز مذاکره، نه، [این‌طور نیست]. ما قبلاً هم اعلان کردیم، قبل از این حرفها هم ما گفتیم [که] نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی که مصلحت بداند، با این شیطان برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره میکند؛ معنای این آن نیست که این ملّت مستأصل شده است، ابداً. ۱۳۹۲/۱۰/۱۹


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران مقتدر , انرژی صلح آمیز هسته ای , بیانات مقام معظم رهبری ,



بازدید : 1001
نویسنده : کامران وزیری

 

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مستمر نداجا در خلیج عدن و اسکورت بیش از 2500 کشتی در این آبراه مهم جهان، اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر امنیت در این خلیج برقرار شود. 

 
وی افزود: به هیچ کشوری اجازه اخطار برای هشدار دادن به ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نخواهیم داد. 
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: این حضور طبق برنامه با درخواست سازمان جهانی کشتیرانی در آب‌های آزاد از جمله خلیج عدن برای مقابله با دزدی دریایی ادامه دارد و هیچکس حق تذکر به ناوهای ایرانی را نداشته و تاکنون نیز این اتفاق نیفتاده است.
 
امیر سیاری در خصوص موضوع یمن، گفت:‌ هیچ نیازی به پهلوگیری ناوگروه ما در یمن نیست اما با قدرت در منطقه خلیج عدن حضور داریم و هم اکنون نیز ناوگروه سی و چهارم ما به این منطقه اعزام شده است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان نیروی دریایی کشورمان را تهدید کرده است، اظهار داشت: هیچ تهدیدی علیه ما انجام نگرفته است؛ ما اجازه تهدید و تذکر هم نمی‌دهیم زیرا طبق قوانین بین‌المللی ما می‌توانیم در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضور داشته باشیم؛ ما تاکنون بدون اجازه کشوری به آب‌های سرزمینی آن کشور وارد نشده‌ایم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای پهلوگیری در یمن دارید، خاطر نشان کرد: ما چنین برنامه‌ای نداریم و امیدواریم امنیت خلیج عدن با کمک همه کشورها تأمین شود.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر، نیروی دریایی،نیروی راهبردی ,



هشدار ارتش به آل سعود
نوشته شده در 25 / 1 / 1394
بازدید : 977
نویسنده : کامران وزیری

امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: «به‌عنوان یک نظامی به عربستان توصیه می‌کنم دست از تجاوز به یمن بردارد». وی افزود: این حرکت عربستان پسندیده نیست و ارتش عربستان که یک ارتش اجاره‌ای است، دست از تجاوز به خاک یمن بردارد. به گزارش تسنیم، فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: هنوز گلوله‌ای به‌سمت ارتش عربستان شلیک نشده که آثار شکست را در آنها مشاهده می‌کنیم، وای به روزی که چهار ترقه در ریاض منفجر شود. پیشنهاد من این است که دست از این تجاوز بردارند. امیر پوردستان با ابراز اینکه «تهدیدهای گروهک‌های تروریستی برای ما تهدید نیست» تصریح کرد: یگان‌های مستقر در مرزها به‌خوبی حافظ مرزهای کشورمان هستند. ما تاکتیک‌های‌مان را بررسی و تست و تهدیدها را رصد می‌کنیم اما اولویت ما مقابله با جنگ نیابتی و ناهمتراز است. وی افزود: داعش به‌نیابت از استکبار در منطقه می‌جنگد و بوکوحرام به‌نمایندگی از آمریکا جنایت می‌کند اما ما از این تهدیدها باکی نداریم و در برابر جنگ‌های نیابتی برنامه‌ریزی گسترده داریم.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش غیرتمند ولایتمدار , نیروی زمینی قهرمان , سرتیپ پوردستان , هشدار به آل فتنه ,



گزینه های روی تشک...
نوشته شده در 25 / 1 / 1394
بازدید : 393
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1121
نویسنده : کامران وزیری


شاهزاده «جلوی بن عبد العزیز بن مساعد»، امیر منطقه «نجران» در واکنش به این اقدام پارلمان پاکستان ملت پاکستان را مردمی دون و فرومایه توصیف کرد.

 

شاهزاده سعودی: ملت پاکستان مردمی پست و خدمتگزار سعودی ها هستندگروه بین‌الملل مشرق - در واکنش به اقدام اخیر پارلمان پاکستان که از دولت این کشور خواسته بود، در قبال تحولات جاری در یمن و تجاوز رژیم سعودی به این کشور موضع بی طرفی را اتخاذ کند، یک شاهزاده سعودی به شدت به مردم و دولت پاکستان حمله برد و آنها را خدمتگزار و نوکر سعودی‌ ها توصیف کرد.

شاهزاده «جلوی بن عبد العزیز بن مساعد»، امیر منطقه «نجران» در واکنش به این اقدام پارلمان پاکستان ملت پاکستان را مردمی دون و فرومایه توصیف کرد.

شاهزاده جلوی گفت: این موضع گیری پارلمان پاکستان دلالت بر پارلمانی دون و فرومایه از آن ملتی دون و فرومایه دارد که خدمتگزار ما بوده و هستند.

این شاهزاده سعودی تهدید کرد که اقداماتی را علیه اتباع پاکستان مقیم در منطقه نجران اتخاذ خواهد کرد.

:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عربستان ، آل سعود، داعیه دار خاورمیانه ، جنون ثروت ، توهم خاموش ,



بازدید : 984
نویسنده : کامران وزیری

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توان دفاعی ارتش در مذاکرات هسته‌ای مطرح نمی‌شود و قرار نیست مراکز دفاعی ایران مورد بازدید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر مقامات غربی درباره احتمال بازدید از مراکز نظامی و دفاعی کشورمان، گفت: تدابیر کلی نیروهای مسلح توسط ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود و بر اساس آخرین تدابیر ستادکل، مسائل دفاعی در مذاکرات 1+5 مطرح نمی‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: در این مذاکرات صرفا درباره مسائل هسته‌ای بحث می‌شود و قرار نیست مراکز نظامی ایران مورد بازدید قرار گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ارتش تحولات منطقه را رصد کرده و متناسب با آن تاکتیک‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کند بنابراین هیچ جای نگرانی وجود ندارد و کسانی که خیال خام تجاوز به کشورمان دارند باید بدانند با ارتش قدرتمندی روبرو هستند.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , نیروی زمینی , سرتیپ پوردستان ,



بازدید : 967
نویسنده : کامران وزیری

وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری در مادرید گفت : تصمیم روسیه به اجرای قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران، اقدامی مثبت در مسیری صحیح است.

 به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد جواد ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تصمیم روسیه درباره تحویل اس 300 گفت: همانطور که می‌دانید، سامانه اس 300 یک سامانه دفاعی برای جلوگیری از حمله هوایی است ، ما سال ها پیش این سامانه را به روسیه سفارش داده و قراردادی در این باره بسته بودیم.

 وی افزود : متاسفانه مداخلاتی در روابط دوجانبه ما با روسیه وجود داشت. ما از تصمیم درست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای اجرای این قرارداد استقبال می‌کنیم. من معتقدم ایران و روسیه همسایگان خوبی هستند.

 ظریف ادامه داد: ما روابطی تاریخی با روسیه داشته ایم. ما منتظر همکاری های بیشتر در حوزه همکاری های راهبردی با روسیه هستیم. این همکاری‌ها برای صلح و امنیت در منطقه ما و مبارزه با افراط گرایی و خشونت در آسیای میانه و نیز جاهای دیگر در منطقه خوب است. بنابراین، من فکر می کنم این اقدام روسیه گامی در جهت صحیح است و ما در انتظار توسعه هرچه بیشتر روابط خود با همسایگان‌مان و نیز با بقیه جهان هستیم.

 وزیر امور خارجه در ادامه گفت : روسیه یکی از همسایگان مهم و شریکی مهم برای ماست. این اقدام یکی از نقاط مشکل ساز در روابط ما با روسیه را از میان بر می‌دارد و من بسیار خوشحالم که رئیس جمهور پوتین تصمیم گرفته است در این مسیر حرکت کند.

 وزیر خارجه کشورمان در ادامه انرژی، کشاورزی، شیلات، راه آهن و قطارهای سریع السیر را در کنار گردشگری از حوزه هایی توصیف کرد که دو کشور ایران و اسپانیا می توانند در آنها همکاری مشترک داشته باشند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , روسیه , یک گام به جلو , تحویل سامانه دفاعی اس 300 ,