<ویژگی مهم مجلس آینده از نگاه رهبری
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 968
نویسنده : کامران وزیری



دیوار مهربانی داعش!
نوشته شده در 30 / 11 / 1394
بازدید : 1015
نویسنده : کامران وزیری

*دیوار مهربانی داعش:


:: موضوعات مرتبط: کاریکاتور , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: داعش،تروریسم تکفیری، دیوارمهربانی داعش! ,



بازدید : 885
نویسنده : کامران وزیری

فاروق لوغ اوغلو«فاروق لوغ اوغلو» با تاکید بر اینکه اقدام نظامی احتمالی ترکیه در سوریه نفعی برای این کشور نخواهد داشت بر لزوم تمرکز بر به موفقیت رساندن مذاکرات ژنو ۳ برای پایان درگیری ها در سوریه تاکید کرد.

گروه بین الملل-پیمان یزدانی: حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به کردهای سوریه در حالی ادامه دارد که آمریکا و دیگر متحدان این کشور خواستار توقف آن شده اند.

ترکیه اعلام داشته است اجازه نخواهد داد تا شهر اعزاز در نزدیکی حلب به دست نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک کردی سوریه بیافتد و از آنها خواسته است تا این منطقه را ترک کنند.

مسلم صالح از رهبران کردهای سوریه در واکنش به این درخواست ترکیه نیز آن را رد کرد.

حملات ترکیه به مواضع کردهای سوری که ترکیه آنها را گروهی تروریستی می داند در حالی صورت می گیرد که هزمان در گفتگوهای ژنو توافقاتی برای برقراری آتش بس در سوریه صورت گرفته است.

در پی تحولات این روزها خبرهای ضد و نقیضی از مقامات ترکیه در خصوص احتمال مداخله زمینی این کشور در سوریه منتشر می شوند امری که اگر اتفاق بیافتد می تواند تلاش ها برای حل مسالمت آمیز درگیری ها در سوریه را با شکست مواجه کند.

در همین راستا گفتگویی با «عثمان فاروق لوغ اوغلو» معاون حزب جمهوری خلق بزرگترین حزب مخالف ترکیه صورت گرفته است.

وی در خصوص تحولات اخیر در سوریه و مرزهای ترکیه با این کشور گفت: وضعیت در سوریه بدتر میشود که بهتر نمیشود و این در حالیست که  همزمان در ژنو تلاش هایی برای برقرای آتش بس و توقف جنگ و فراهم کردن زمنیه دسترسی کمک‌های بشردوستانه در جریان است.

لوغ اوغلو درباره احتمال مداخله زمینی ترکیه در سوریه و تبعات آن برای این کشور گفت: درگیری نظامیان ترک در سوریه مد نظر نیست.این امر برای سوریه یا ترکیه دستاورد مثبتی ندارد. وزیر دفاع ترکیه نیز روز سه شنبه در پارلمان گفت که ترکیه قصد مداخله‌ نظامی در سوریه را ندارد.

این مقام حزب جمهوری خلق درباره راهکار خروج از بحران سوریه را برای ترکیه و دیگر کشورها را اینگونه عنوان کرد: ترکیه تنها بازیگر این میدان نیست ،روسیه نیز باید مسوولانه رفتار کند و بمباران های هوایی خود به نمایندگی از بشار اسد را متوقف نماید.کردهای سوریه هم باید همینطور عملیات نظامی خود با هدف گسترش مناطق تحت کنترل خود را متوقف نمایند.

وی در ادامه افزود: راه خروج از این بحران برای سوریه و دیگران تمرکز بر به موفقیت رساندن کنفرانس ژنو۳ می باشد. تا وقتیکه صلح و ثبات به سوریه برنگردد تمام بازگیرهای منطقه ای و خارجی منطقه مشکلات و تنش‌هایی را خواهند داشت که پیامدهای آنها قابل پیش‌بینی نیست.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه، اردوغان، رویای احیای امپراطوری عثمانی! ,



بازدید : 979
نویسنده : کامران وزیری

ارتش سوریه

تسلط ارتش سوریه بر منطقه «کنسبا» در حومه شمالی لاذقیه،  عبور ۵۰۰ فرد مسلح از مرزهای ترکیه برای پیوستن به تروریست ها در اعزاز و ورود کمک های انسانی به مناطق مختلف از مهمترین تحولات سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، ارتش سوریه در پی درگیری با گروه های مسلح تروریست، بر منطقه «کنسبا» در حومه شمالی لاذقیه تسلط یافت. یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که یگان های ارتش و نیروهای مسلح سوریه با همکاری گروه های دفاع مردمی امنیت و ثبات را به منطقه کنسبا بازگرداندند.

ارتش سوریه با تسلط بر «کنسبا» به میزان زیادی ورودی حومه لاذقیه از سمت شمال شرقی را بسته و به استان ادلب نزدیکتر شد. ارتش سوریه با تسلط بر این منطقه به ۳ کیلومتری ادلب و ۱۳ کیلومتری جسرالشغور رسیده و به مرزهای ترکیه نزدیکتر شد.

از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه ۷۵۰ کیلومترمربع از لاذقیه آزاد شده و ۱۳۵ کیلومترمربع یعنی ۱۸ درصد آن در دست تروریست‌ها و گروه‌های مسلح قرار دارد که از جمله آنها می توان به کبانی، شحروره، البیضاء، بیت جناورو، الکنده و برخی مزارع کوچک اشاره نمود.

از سوی دیگر ورود کاروان های کمک های انسانی به مناطق تحت محاصره در سوریه نیز انجام شد. در همین راستا ۶۲ کامیون از کمک های انسانی به مضایا در حومه دمشق، ۳ کامیون به شهر الزبدانی و ۳۰ کامیون از این کمک ها نیز وارد المعضمیه در حومه غربی دمشق شد. ۱۸ کامیون بزرگ از کمک ها نیز وارد دو منطقه تحت محاصره کفریا و الفوعه در حومه شمالی ادلب گردید.

در همین حال مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از عبور ۵۰۰ فرد مسلح از گروه های تروریستی از مرزهای ترکیه برای پیوستن به دیگر تروریست ها در شهر اعزاز سوریه خبر داد. این مرکز اعلام کرد که عبور این تروریست ها توسط مقامات ترکیه و برای مقابله با پیشروی نیروهای کرد که در آستانه رسیدن به اعزاز هستند، انجام گرفته است.

این در حالی است که گروه های تروریستی موجود در منطقه «مارع» نیز سلاح ها و مهمات سنگین خود را از این منطقه خارج نموده و به منطقه «کفرکلبین» در جنوب شرقی اعزاز منتقل کردند.

لازم به ذکر است که ۳۵۰ تروریست مسلح ۱۴ فوریه از گذرگاه مرزی «اطمه» وارد سوریه شده و به سمت «اعزاز» و «تل رفعت» حرکت کردند. نیروهای کرد علیرغم بمباران توپخانه ای ارتش ترکیه، روز دوشنبه بر تل رفعت تسلط یافتند.

خبر دیگر اینکه بنا بر اعلام مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه ۱۵ غیرنظامی روز پنج شنبه در حملات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به مناطق تحت سیطره داعش در استان حسکه در شمال شرقی سوریه کشته شدند. در این حملات که ۴ روستای تحت سیطره داعش در حومه جنوبی حسکه را هدف قرار داده بود ۱۵ غیرنظامی از جمله ۳ کودک کشته شدند و شمار قربانیان رو به افزایش است.

به این ترتیب شمار غیرنظامیانی که در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به حومه جنوبی حسکه ظرف سه روز گذشته کشته شده اند به ۳۸ نفر افزایش یافت. پیش از این ۸ غیرنظامی روز چهارشنبه در حملات هوایی ائتلاف به منطقه الجایر در جنوب غربی حسکه کشته شده بودند. در حملات روز دوشنبه ائتلاف به منطقه الشدادی نیز ۱۵ نفر کشته شدند.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , محور مقاومت , محو تدریجی تکفیری ها ,



بازدید : 967
نویسنده : کامران وزیری

سید علی آقا قاضی

مرحوم حضرت آیت الله سید علی آقا قاضی شاگردان خود را به خواندن دعایی در قنوت سفارش می کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علامه طهرانی ذیل جمله: «اللهم أرنا الاشیاء کما هی» می‌فرماید: «از جمله فقرات دعائی است که در قنوت نمازهای فریضه و نافله خوانده می‌شود و اول فقره آن این است: «اللهم ارزقنی حُبک، وحب ما تحبه و حب من یحبک و العمل الذی یبلغنی الی حبک و اجعل حب أحب الاشیاء الی.» (همه این دعا را در «بحرالمعارف» ص 309، قسمتی را از حضرت رسول و قسمتی را از امیرالمومنین(ع) آورده است و نیز در مجموعه مطبوعه‌ای کوچک از حاج ملا محمد جعفر کبودر آهنگی قسمتی از آن موجود است.) آیت عظمای حق مرحوم حاج میرزا سید علی آقا قاضی به شاگردان خود دستور می‌داده‌اند این دعا را در قنوت نمازهایشان بخوانند.»


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: مرجع بزرگ شیعیان ، آیت ا , , , قاضی (ره) ,



بازدید : 943
نویسنده : کامران وزیری

 انگلیس

استفاده پلیس انگلیس از اسلحه الکتریکی بی‌حس‌کننده علیه کودکان اعتراض شدید سازمان ملل را به‌همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم روزنامه ایندیپندنت اعلام کرد: استفاده پلیس از تفنگ بی‌حس  کننده برای افراد زیر 18 سال در انگلیس در حالی افزایش یافته است که سازمان ملل در این رابطه به انگلیس هشدار داده است.
سازمان ملل متحد تصمیم دولت انگلیس مبنی بر صدور اجازه برای استفاده پلیس این کشور از اسلحه بی‌حس کننده 50000ولتی علیه کودکان را به‌شدت محکوم کرد و این اقدام را بی‌شرمانه خواند.

این اقدام دولت انگلیس مغایر با کنوانسیونی  است که این کشور در سال 1990 در دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در سوئیس در رابطه با حقوق کودکان امضا کرده است.

آخرین باری که  رفتار انگلیس در قبال این کنوانسیون برآورد شد به سال 2008 برمی‌گردد که طی آن سازمان ملل از انگلیس و ولز خواسته بود از میزان و شدت پرتاب این سلاح‌ها بکاهند. شایان ذکر است پلیس بریتانیا  از سال 2003 اقدام به استفاده از این سلاح‌ها کرده است.

استفاده پلیس انگلیس از تفنگ بی‌حس کننده در سال 2013، 38 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. لازم به ذکر است دارتی که از دهانه این اسلحه پرتاب می‌شود با وارد کردن شوک الکتریکی 50000ولتی به‌طور موقت سیستم عصبی فرد را غیرفعال می‌کند.

گفتنی است مدیر اتحاد حقوق کودکان انگلستان (Crae)، در این رابطه گفته است که  "استفاده از این سلاح در برخورد با کودکان نقض حقوق بشر است".

وی افزود: نهادهای سازمان ملل بارها و بارها برای دولت انگلیس در رابطه با ممنوعیت استفاده از آنها روی کودکان هشدار داده و به آسیب‌های جسمی و روانی جدی آنها اشاره کرده است اما استفاده از این سلاح روی کودکان همچنان ادامه دارد.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: انگلیس، مدعی حقوق بشر، جنایت علیه کودکان ,



بازدید : 961
نویسنده : کامران وزیری

عربستان و ترکیهیک مقام سعودی سعی کرد تا عقب نشینی ترکیه و رژیم سعودی از رجزخوانی روزهای اخیر خود علیه سوریه را توجیه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطالبی نوشت به نظر می رسد عربستان سعودی و ترکیه در حال عقب نشینی کردن از رجزخوانی‌های خود در خصوص اعزام نیروی زمینی به سوریه هستند.

نویسنده با اشاره به اظهارات برخی مقامات سعودی و ترک می نویسد در حالی به نظر می رسد که رجزخوانی های ترکیه و عربستان فروکش کرده است که مقاماتی از این کشورها اعلام داشته اند منتظر هستند تا ببینند سرانجام توافق آتش بس درباره سوریه چه خواهد شد.

روز یکشنبه یک دیپلمات سعودی گفت که عربستان سعودی در خصوص اعزام نیروهای زمینی به سوریه خیلی جدی بود اما اول منتظر میماند تا ببیند نتیجه طرح هایی که از سوی آمریکا و روسیه برای توقف خشونت ها در سوریه طراحی شده چه خواهدشد.

اواخر روز یکشنبه نیز عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در ریاض گفت گزینه زمینی بستگی به تصمیم ائتلاف جهانی به اصلاح ضد داعش به رهبری آمریکا دارد و زمان انجام آن در اختیار ما نیست. همچنین یک دیپلمات سعودی به شرط فاش نشدن نامش به دلیل حساسیت موضوع گفت ترکیه نیز در حال بررسی اعزام نبروهای زمینی خود به سوریه میباشد.

بنا بر این گزارش، نیروهای سعودی متشکل از نیروهای ویژه هستند اما جزییات آن هنوز برنامه ریزی نشده است.

این دیپلمات سعودی گفت: زمان در حال از دست رفتن است و ما منتظر مشخص شدن نتایج روند صلح هستیم هر چند معتقدیم این روند با شکست مواجه خواهد شد و آنگاه شرایط کاملا متفاوت خواهد شد.

وی همچنین گفت ترکیه و عربستان در سوریه عمدتا در یک طرف بحران قرار دارند هر چند ترکیه مقابله با کردهای سوری را هم دنبال می کند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه، عربستان، حامیان تروریسم تکفیری، سوداگران خاورمیانه ,



بازدید : 916
نویسنده : کامران وزیری

امام خامنه‌ای

"...اما دلم برای دختر خردسال با آن موهای دم خرگوشی‌‌اش سوخت. تقلای این طفلک معصوم برای دیدن آقا دیدنی بود. قبل از آغاز مراسم خود را به صندلی آقا رساند و مدتی روی آن نشست."

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها فرصت خوبی است برای یاد کردن از شهیدانی که این روزها دوباره فضای زندگی ایرانیان را به عطر شورانگیز شهادت معطّر کرده‌اند. شهیدانی که «حقیقتاً حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند. (بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 5/بهمن/94)» تمام این شهیدان یک صفت مشترک دارند: "شهید مدافع حرم" امتیازی که آنان را متمایز کرده است: «اگر اینها نمی‌رفتند و دفاع نمی‌کردند، امروز دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را با خاک یکسان کرده بودند، سامرا را با خاک یکسان کرده بودند و اگر دست‌شان می‌رسید کاظمین و نجف و کربلا را هم با خاک یکسان می‌کردند.(بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 7/دی/94)»

اما فقط دفاع از حرم نیست که به آنها جلوه دیگری داده، امتیاز دیگرشان کوتاه کردن دست متجاوزان از خاک ایران اسلامی است؛ آن هم نه در مرزهای کشور که کیلومترها دورتر از آن و دفاع از کشور، دین و انقلاب اسلامی است؛ شهیدان مدافع حرم «با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور. اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و در بقیه استان‌‌ها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی فدا کردند. (بیانات در دیدار خانواده‌های شهیدان مدافع حرم 5/بهمن/94)»

امتیاز دیگر این شهیدان که حکایت از مظلومیت آنها دارد، «شهادت در غربت» است. «امتیاز سوم هم این است که اینها در غربت به شهادت رسیدند. این هم یک امتیاز بزرگی است و پیش خدای متعال فراموش نمی‌شود. 5/بهمن/94»

ولادت با برکت دختر امیرالمؤمنین علیهم‌السلام، که حالا دفاع از حریم پاکش نمادی است برای دفاع از «حریم اسلام»، بهانه‌ای است برای انتشار حاشیه‌‌های یکی از دیدارهای خانواده‌های شهیدان مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیت رهبری (در تاریخ 5/خرداد/1394).

ای کاش من هم یک فرزند شهید بودم!


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: مقام معظم رهبری , دیدار باخانواده های شهدای مدافع حرم ,



خطر جنگ جهانی سوم!!!
نوشته شده در 24 / 11 / 1394
بازدید : 1008
نویسنده : کامران وزیری

 مدودف

نخست وزیر روسیه درباره خطر وقوع "جنگ جهانی جدید" در صورت حمله زمینی خارجی به سوریه هشدار داد.

"دیمیتری میدویدویف"، نخست وزیر روسیه که نماینده این کشور برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ است در گفتگو با "هندلز بلات" آلمان درباره وقوع جنگ جهانی سوم در سایه بحران سوریه هشدار داد.

وی به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه درباره عملیات نیروهای زمینی عربی هشدار داد و گفت: مذاکرات بهتر از ایجاد یک جنگ جهانی جدید است.

نخست وزیر روسیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: همه طرف‌ها باید مجبور به نشستن بر سر میز مذاکره شوند به جای اینکه یک جنگ جهانی جدید را به راه بیاندازند.

عربستان سعودی و امارات عربی متحده اخیرا درباره اعزام نیروهای زمینی به سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند.

میدویدیف در این باره اظهار داشت که آمریکایی‌ها و شرکای عربی ما باید به خوبی این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهند که آیا آنها یک جنگ دائمی را می خواهند. یک پیروزی سریع در چنین جنگی ممکن نیست.

به گفته نخست وزیر سوریه، چنین امری غیرممکن است بخصوص در جهان عرب که همه در برابر هم مبارزه می کنند. به جای آن باید آمریکا و روسیه فشار روی همه احزاب جنگی ایجاد کنند برای اینکه یک راه حل مذاکرات در سوریه به دست آید.

میدویدیف همچنین انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگان مرکل وارد کرده و از اروپا درخواست کرد که به تحریم‌ها علیه مسکو پایان دهد.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: روسیه , هژمونی جدید خاورمیانه , خطرشروع جنگ جهانی سوم ,



بازدید : 1008
نویسنده : کامران وزیری

اشتون کارتر

یک رسانه عربی تاکید کرد آمریکا با مهار عربستان تاکید کرده است جنگی در سوریه رخ نخواهد داد و واشنگتن با مسکو درباره این کشور هماهنگی می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه السفیر نوشت آمریکا خیزش عربستان سعودی به سمت جنگ در سوریه را مهار کرده و کارتر وزیر دفاع آمریکا هم تاکید کرده است ما هرگز با روس‌ها تقابل نخواهیم داشت و درباره سوریه با آنها هماهنگ خواهیم بود.

السفیر نوشت : جنگ در سوریه(اعزام نیروی زمینی برای دخالت نظامی در سوریه) هرگز رخ نخواهد داد که این مسئله قطعی شده است(که جنگی در کار نیست)، تا زمانی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مقام ریاست جمهوری است،‌احمد العسیری(سخنگوی ائتلاف جنگ افروزان علیه یمن) تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند آغاز عملیات زمینی علیه سوریه را اعلام کند، چنین جنگی رخ نخواهد داد، هر چند تبلیغات و هیاهوی سعودی‌ها اخیرا در این زمینه(که جنگ علیه سوریه را آغاز خواهند داد) به اوج خود رسیده است، واشنگتن در برابر هرگونه تحرکی یک سقف مشخصی قرار داده است، تنها چیزی که فعلا(به آل سعود) اجازه داده شده است یا امکان آن وجود دارد، تیم‌های ویژه برای آموزش گروه‌های مخالف در داخل سوریه است، اما این مسئله هم مربوط به آینده است که جدول زمانی آن مشخص نیست، علاوه بر آنکه به برنامه‌ریزی و مقدمه‌چینی طولانی هم نیاز دارد.

السفیر نوشت خلاصه نشست وزیران دفاع کشورهای  عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)ضد داعش همین نتیجه مذکور(جنگی در سوریه رخ نخواهد داد) بود، نشستی که با حضور وزیران و نمایندگان 49 کشور در مقر ناتو در بروکسل برگزار شد، این در حالی است که ترکیه و 20 کشور دیگر به عنوان ناظر به این نشست دعوت شده بودند.

البته محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی زودتر از همه به این نشست آمده بود و نشست‌های دوجانبه‌ای را انجام داد که مهمترین آن با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا و همتایان انگلیسی و آلمانی‌اش بود(بن سلمان همزمان وزیر دفاع سعودی هم به شمار می‌رود)، اخباری به بیرون درز کرده بود که وی طرح دخالت نظامی سعودی در سوریه را مطرح می‌کند. برخی از همراهان هیئت سعودی از طرح جدیدی سخن گفته اند که بر آماده‌سازی قبلی و هماهنگی با ترکیه متمرکز است: منطقه منع پرواز ممنوع که زمینه دخالت نظامی وعده داده شده را فراهم کند.اخباری که از آنکارا می‌رسد هم به گونه‌ای با این مسئله مرتبط است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بار دیگر این جملات خود را تکرار کرد که بدون ایجاد منطقه امن همراه با پشتیبانی هوایی، هیچ راه حلی ممکن نیست.

ولی پیش‌بینی‌های علاقه‌مندان و مشتاقان(دخالت نظامی در سوریه) به طور گسترده‌ای ناامید کننده بود، یک مسئول بلندپایه در دولتی که از مشتاق نبودن آمریکا ناامید شده است، به السفیر گفته است نباید انتظار تحول تازه‌ای را  داشت.

وی درباره طرح سعودی گفت این مسئله به طور کلی به ایجاد ائتلاف اسلامی اختصاص داد که در نهایت یک گام نمادین مربوط به همکاری مشترک است،‌ولی نمی‌توان انتظار اقدام مهمی از آنها را در سوریه داشت.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا , حامی منافع خود نه عربستان! ,