<ارتش هرگز از دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است/ در برابر هر تجاوزی قاطعانه می ایستیم.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1035
نویسنده : کامران وزیری

 

رئیس جمهور با بیان اینکه نیروهای مسلح همواره به این وصیت امام عمل کرده اند که "نیروهای مسلح در کار سیاسی دخالت نکنند"، گفت: ارتش هرگز در دسته بندی های سیاسی و بازیهای سیاسی مداخله نمی کند و هرگز از دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است.
 

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم روز ارتش که صبح امروز در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به روز ارتش، گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی که مقارن است با ایام ولادت باسعادت دخت نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه (س) به همه ملت بزرگ ایران، رهبر معظم انقلاب و همه نیروهای مسلح به ویژه آحاد پرسنل فداکار ارتش جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این روز یادگار امام راحل است، تصریح کرد: در روزهای اولیه پس از پیروزی انقلاب گروهک هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند مسئله انحلال ارتش را مطرح کردند و این امام بزرگوار بود که ارتش را امید ملت ایران را لقب داد و روز 29 فروردین سال 58 را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی که فرزندان به حق این آب و خاک است به حق نماد حرفه ای دفاع از میهن اسلامی هستند.

روحانی تاکید کرد: ارتش بدون نگاه به خط کشی های سیاسی و حزبی و فرقه ای همواره دفاع از آب و خاک و میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مدنظر قرار داده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , ضامن امنیت کشور ,



بازدید : 1130
نویسنده : کامران وزیری

امیل لحود رییس جمهور سابق لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا در بیروت در باره تحولات سوریه گفت:

Emile Lahoud(3).JPG

از سه سال پیش که بحران سوریه آغاز شد من بر این اعتقاد بودم که تحولات سوریه در راستای تحولات مصر، لیبی و تونس است. هنگامی که این تحولات در سوریه آغاز شد از دو هفته و سه هفته و سپس از دو ماه و سه ماه برای پایان یافتن نظام در سوریه حرف زدند و من از همان روز گفتم که این دیدگاه غلطی است نه به خاطر آن که معنویات و روحیه سوری‌ها را تقویت کنم بلکه براساس شناخت دقیق من از سوریه بود. این شناخت و آگاهی را هم حتی آمریکایی‌ها هم داشتند، من از همان ابتدا گفتم که به سه دلیل مهم طرح و نقشه‌ها برای سقوط نظام پیش نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در بیروت، امیل لحود تصریح کرد: دلیل اول این که در سوریه یک رهبری هست که تصمیم می‌گیرد و این جایگاهی ثابت در تصمیمات کشور دارد. دلیل دوم حمایت روسیه از این نظام است که حدود بیست سال است نقشی حیاتی در این کشور دارد و اجازه نمی‌دهد مصوبات ضد سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت عبور کند و از حق وتوی خویش استفاده می‌کند و این نه برای سوریه بلکه برای مصالح خودش است زیرا روسیه به خوبی می‌داند اگر نظام سوریه سقوط کند آنگاه عملیات انتحاری و انفجارات در قلب مسکو رخ خواهد داد. سوم این که ارتشی عقیدتی در این کشور است که متمسک به فرماندهی است و مضمحل نمی‌شود . من براساس این سه دلیل از همان ابتدا گفتم که طرح سقوط نظام سوریه عملی نمی‌شود و شکست می‌خورد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , لبنان , محورمقاومت ,



بازدید : 1069
نویسنده : کامران وزیری
تصویری به دست آمده که منبع ارسال موشک‌های آمریکایی «تاو» برای گروه‌های مسلح فعال در سوریه را نشان می‌دهد.
خبرگزاری فارس: منبع ارسال موشک‌های «تاو» برای تروریست‌ها+عکس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تصویری از یک فیلم که عناصر مسلح را در حال آماده سازی یک فروند موشک ضد تانک تاو نشان می‌دهد، توانست به بحث و جدل‌ها و در عین حال سوال‌ها درباره منبعی که این موشک‌ها را در اختیار گروه‌های تروریستی در سوریه قرار داده پایان دهد.

در این تصویر نوع موشک مورد استفاده گروه‌های مسلح را نشان می‌دهد که از نوع "BGM-71E " و معروف به "TOW-2A" است که عربستان سعودی اواخر دهه هشتاد آن را از آمریکا خریداری کرد و یکی از قدیمی‌ترین موشک‌هایی به شمار می‌آید که در اختیار عربستان سعودی قرار دارد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عربستان , آل سعود , مهد تروریسم تکفیری ,



کاریکاتور / مرگ بدون مالیات!!!
نوشته شده در 27 / 1 / 1393
بازدید : 1115
نویسنده : کامران وزیری


:: موضوعات مرتبط: کاریکاتور , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: حضرت عزرائیل , بدون مالیات!!! ,



کاریکاتور/ بی قلمون !!!
نوشته شده در 27 / 1 / 1393
بازدید : 1099
نویسنده : کامران وزیری


:: موضوعات مرتبط: کاریکاتور , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , قبرستان تروریستها ,



بازدید : 1097
نویسنده : کامران وزیری
 
سایمون هندرسون تحلیلگر مطرح آمریکایی در مقاله ای با اشاره به برکناری "بندر بن سلطان" از سمت ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان، مخالفتهای چندماه اخیر با سیاستهای دولت آمریکا در منطقه را در این مسئله بی تاثیر ندانسته استد .
 

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های عربی شب گذشته خبری را روی خروجی های خود قرار دادند که محافل امنیتی و نظامی را به ویژه در خاورمیانه دچار شوک کرد. برکناری "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی به عنوان یکی از افراد بسیار تاثیرگذار در بحران سوریه و تنش آفرینی ها علیه ایران موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. برکناری "بندر بن سلطان" به طور حتم مسائل پشت پرده فراوانی دارد که طی روزهای آتی شاهد افشای احتمالی بخشی از آن خواهیم بود.

"سایمون هندرسن" تحلیلگر برجسته موسسه واشنگتن با اشاره به گزارشهایی که درباره بیماری بندر بن سلطان و سفر وی به مغرب جهت گذراندن دوران نقاهت مطرح شده بود، تاکید می کند: روایت متفاوتی نیز درباره دوران غیبت طولانی مدت وی در مقام ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان وجود دارد.

برخی منابع اخیرا از نارضایتی بندر بن سلطان از واگذاری ماموریت تصمیم گیری درباره موضوع سوریه به "محمد بن نایف" وزیر کشور عربستان و پسر عمویش خبر داده بودند. بندر در اکتبر گذشته نیز با اظهارات خشمگینانه خود که علیه سیاستهای دولت اوباما در خاورمیانه مطرح کرد، نارضایتی کاخ سفید را نیز برانگیخته بود.

این تحلیلگر آمریکایی با اشاره به بیماریهای دیگر بندر بن سلطان 65 ساله و دچار شدن وی به افسردگی طی ماههای اخیر، تاکید می کند: ملک عبدالله در سال 2012 به علت دو مسئله اساسی که با آن مواجه بود بندر بن سلطان را به عنوان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان منصوب کرد؛ موضوع نخست؛ مواضع تند شاهزاده بندر علیه دولت سوریه و موضوع دوم؛ عزم وی برای کاهش نفوذ ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای بود. برکناری بندر بن سلطان احتمال تغییر سیاستهای ریاض در قبال این دو مسئله را بیشتر کرده است که یکی از پیامدهای آن را می توان در کاهش حمایتهای عربستان سعودی از گروههای مسلح خبر داد.

خاطرنشان می شود "ملک عبدالله" پادشاه عربستان با برکناری شاهزاده بندر از سمت رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان، "یوسف الادریسی" را به عنوان جانشین وی اعلام کرد. خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز شب گذشته با اشاره به برکناری بندر بن سلطان مدعی شد: برکناری رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان "بنابر درخواست وی" انجام شده است.

خبرگزاری رسمی عربستان به عنوان ارگان رسمی اطلاع رسانی در این کشور هیچ گونه توضیحات بیشتری را درباره علت این تصمیم و برکناری شخصیتی در این سطح را اعلام نکرده و تنها به تقاضای بندر بن سلطان در زمینه کناره گیری اش از این منصب اشاره کرده است.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عربستان،چالش قدرت،زوال حکومت ,



بازدید : 1059
نویسنده : کامران وزیری
 
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهارتی دو پهلو تغییرات به وجود آمده در تعاملات ایران و گروه 1+5 بعد از انتخابات سال گذشته را مثبت خوانده و در عین حال گفت: ماهیت واقعی سیاست هسته ای ایران تغییری نکرده است.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه ای با خبرگزاری چینی شینهوا گفت: می خواهیم دستیابی به قطعنامه درباره برنامه هسته ای ایران را تسریع کنیم اما این مسئله تا حدود زیادی بستگی به سطح همکاری ایران و اراده ایران دارد.

به گزارش این خبرگزاری وقتی وی درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران صحبت می کرد گفت: این روند باید سرعت بگیرد.

وی در ادامه گفت: آژانس می خواهد با همکاری تهران برای مشخص شدن ابعاد مبهم برنامه هسته ای ایران پیش برود تا از صلح آمیز بودن آن اطمینان حاصل کند.

آمانو در این مصاحبه با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 مبنی بر همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای پرداختن به ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران گفت: تا به حال جدول زمانی از سوی ایران ارائه نشده است و پاسخ شفافی هم داده نشده است.

آمانو با نام بردن از درخواست آژانس برای بازدید از سایت پارچین در این خصوص گفت: آنها(ایران) نه نمی گویند اما بله هم نمی گویند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهارتی دو پهلو تغییرات به وجود آمده در تعاملات ایران و گروه 1+5 بعد از انتخابات سال گذشته را مثبت خوانده و در عین حال گفت: ماهیت واقعی سیاست هسته ای ایران تغییری نکرده است.

وی همچنین مدعی شد: ایران بند 3.1 را که کشورهای عضو را موظف می کند تا قبل از ایجاد تاسیسات جدید هسته ای، آژانس را مطلع سازند را اجرا نکرده است و همچنین به پروتکل الحاقی تن نداده است به همین دلیل آژانس نمی تواند به این نتیجه برسد که تمامی مواد هسته ای و تاسیسات هسته ای موجود در ایران برای اهداف صلح آمیز می باشند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آژانس آمریکایی انرژی اتمی! , گزارشات متناقض , نقض معاهدات بین المللی ,



بازدید : 1119
نویسنده : کامران وزیری
 
 
نماینده والیبال ایران در دیدار نهایی رقابتهای والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا برابر الریان قطر برنده شد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نهایی رقابتهای والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا بعد از ظهر امروز چهارشنبه در مانیل فیلیپین برگزار شد که طی آن تیم متین ورامین برابر الریان قطر به برتری 3 بر یک دست یافت و به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

نماینده ایران ست نخست این بازی را 25 بر 19 واگذار کرد ولی در سه ست دیگر به ترتیب با نتایج 25 بر 17، 26 بر 24 و 25 بر 16 بر مقابل حریف خود برنده شد و جام را بالای سر برد. کریستین ساوانی کاپیتان تیم ملی ایتالیا در این بازی برای الریان قطر بازی کرد ولی به تنهایی نتوانست مقابل بازیکنان متین کار خاصی انجام دهد.

در بازی رده‌بندی این مسابقات تیم بایک موتور چین برابر نماینده قزاقستان در سه ست متوالی برنده شد و به مقام سوم دست یافت.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: ورزش والیبال،قهرمانی باشگاههای آسیا،قهرمانی متین ورامین ,



بازدید : 1143
نویسنده : کامران وزیری

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم فوتبال فولاد خوزستان با 57 امتیاز قهرمان سیزدهمین دوره لیگ برتر شد.

 تیم فولاد امروز (جمعه) در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر موفق شد با نتیجه یک بر صفر میزبانش گسترش فولاد تبریز را شکست دهد و به دومین قهرمانی‌اش در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر برسد.

 تک‌گل تیم فولاد را مهرداد جماعتی در دقیقه 37 به ثمر رساند.

 در پایان سی‌امین دوره لیگ برتر تیم‌ پرسپولیس با 55 امتیاز، نفت با 54 امتیاز و تفاضل گل16+، سپاهان با 54 امتیاز و تفاضل گل 16+ (گل زده کمتر نسبت به نفت) و استقلال با 53 امتیاز به تر تیب در رده‌های دوم تا پنجم لیگ جای گرفتند.

  

قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

به گزارش ایسنا، علاوه بر تراکتورسازی که با قهرمانی در جام حذفی جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را گرفته بود تیم‌های فولاد و پرسپولیس به صورت مستقیم و تیم نفت به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: فوتبال , لیگ برتر , قهرمانی فولاد خوزستان ,



بازدید : 1146
نویسنده : کامران وزیری
 
 
سیامند رحمان در دسته فوق سنگین رقابتهای وزنه برداری معلولان جهان به مدال طلا دست پیدا کرد. وزنه بردار فوق سنگین ایران همچنین رکورد جهان را نزدیک به 10 کیلوگرم ارتقا داد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، سیامند رحمان ، دارنده مدال طلای پارالمپیک لندن با بالای سربردن وزنه 285/5 کیلوگرم به مدال طلای رقابتهای قهرمانی وزنه برداری معلولان در دوبی دست پیدا کرد.

رحمان ضمن کسب طلا در این وزن، 9/5 کیلوگرم هم رکورد جهان که در اختیار منصور پور میرزایی بود را بهبود بخشید.

پورمیرزایی در این دسته با بالای سر بردن وزنه 265 کیلوگرم، به مدال نقره رسید و فریس العجیلی از عراق با 240 کیلوگرم برنز گرفت.

در بخش جوانان نیز میثم متقیان با بالای سر بردن وزنه 175 کیلوگرم به مدال طلا رسید. رکورد این وزنه دست خود متقیان با حد نصاب 183 کیلوگرم است که در رقابتهای جهانی مالزی به ثبت رسیده است.

بدین ترتیب پرونده رقابت های جهانی وزنه برداری معلولین امارات برای نمایندگان کشورمان با کسب 5 نشان طلا و یک برنز در بخش جوانان ویک طلا، 4 نقره و یک عنوان نهمی در بخش بزرگسالان به پایان رسید.

این مسابقات با حضور 330 ورزشکار از 59 کشور جهان برگزار شد و تیم ملی کشورمان با 13 وزنه بردار در دو بخش بزرگسالان و جوانان شرکت کرده بود.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: وزنه برداری،درخشش ورزشکاران،بی توجهی مسئولان،نقش منفی فدراسیون،رنجش ملی پوشان،بهدادسلیمی کجاست؟ ,