<فرود موشک حوثی ها در قلب ریاض
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فرود موشک حوثی ها در قلب ریاض
نوشته شده در 28 / 9 / 1396
بازدید : 494
نویسنده : کامران وزیری

یل

ساعاتی پیش صدای انفجار مهیبی از ریاض شنیده شد . انصارالله یمن اعلام کرده که پایتخت عربستان را هدف یک موشک بالستیک قرار داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، شاهدان عینی اعلام کردند که ستونی از دود در آسمان ریاض دیده شده است.

در همین حال نیروهای انصارالله اعلام کردند که یک موشک بالستیک "برکان 2" به سمت کاخ الیمامه عربستان واقع در ریاض پرتاب کرده‌اند.

در همین حال ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرد یک موشک بالستیک را بر فراز شهر ریاض هدف قرار داده و منهدم کرده است.

نیروهای یمنی در حالی خبر حمله موشکی به کاخ الیمامه را اعلام کرده اند که گفته می شود این کاخ که مقر رسمی پادشاه عربستان سعودی است، اجلاس ها و نشست های رسمی دولت عربستان در ریاض، روزهای سه شنبه در این کاخ برگزار می شود.

فاصله موشک از محل شلیک تا محل اصابت یعنی کاخ الیمامه در ریاض دقیقا هزار کیلومتر است، این موشک در یک هزارمین روز آغاز جنگ ظالمانه ائتلاف سعودی علیه یمن شلیک شده است.

منابع یمنی تاکید می کنند که موشک در یک و نیم کیلومتری سفارت آمریکا در ریاض سقوط کرده است.

گفتنی است محل اصابت موشک امروز دقیقا همان کاخی است که ترامپ، ملک سلمان و سیسی در حاشیه کنفرانسی برای مبارزه با تروریست دست های خود را بر گویی جادویی (!) قرار داده بودند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تکرار مظلومیت شیعیان بعد از 1400 سال ,



از توطئه های این مرد غافل نباشیم
نوشته شده در 28 / 9 / 1396
بازدید : 506
نویسنده : کامران وزیری
 
هرگاه اردوغان میدان دار حمله به اسراییل و دفاع از فلسطین و مسلمانان شد مطمئن باشیم که در حال ایفای نقش خود در شکل دهی به خیانتی است که از سوی محور شرارت عبری- عربی و غربی به او واگذار شده است.
تحرکات اردوغان می بایست در پازل پیچیده نقشه خاورمیانه بزرگ و نابودی محور مقاومت که توسط آمریکا- انگلیس و رژیم صهیونیستی طراحی شده، مورد بررسی قرار گیرد نه در راستای حمایت از ملت های مسلمان منطقه.
Image result for ‫اظهارات اروغان‬‎
بیانه پایانی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استامبول تا حدود زیادی پرده از چهره تزویر اردوغان در همراهی با استکبار برداشت.
وادار نمودن 48 کشور مسلمان به تایید قدس شرقی-نه تمام قدس- به عنوان پایتخت فلسطین که در نتیجه آن پذیرش تلویحی قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم اشغال گر خواهد بود-بدون این که به صراحت این مطلب بیان شود- و همچنین به رسمیت شناختن فرآیند سازش بااسراییل و... در بیانیه پایانی این اجلاس راز لفاظی های فریبنده و نمایش گونه این روزهای اردوغان بر علیه متحد استراتژیک خود یعنی رژیم غاصب صهیونیستی را بیش از پیش آشکار می کند.
با کلید واژه ها و عبارت های اردوغان، کودتای ترکیه، محاکمه رضا ضراب در این برهه حساس در آمریکا برای نشان دادن دشمنی ظاهری آمریکا با اردوغان، لفاظی های بی امان اردوغان به رژیم صهیونیستی، همراهی با داعش و النصره، برگزاری سراسیمه اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی در ترکیه و صدور بیانیه پایانی به نحو اشاره شده در بالا، اتحاد با عربستان، اماارات ومصر بر علیه محور مقاومت،ادعای حمایت از آرمان فلسطین، اتحاد مجدد با ایران در مساله سوریه پس از تضعیف داعش، برقراری مجدد روابط با رژیم اشغالگر فلسطین پس از ماجرای حمله رژیم خون آشام اسراییل به کشتی حامل امدادرسانان ترکیه ای به غزهو.....می توان اتحادی ساخت که در آن ترامپ،نتانیاهو، بن سلمان و ترزامی مشغول بازی کردن نقش های خود در سناریوی از پیش طراحی شده بر علیه محور مقاومت هستند. 

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: اردوغان، متحد رژیم صهیونیستی، محور مقاومت، قدس، ,



بازدید : 573
نویسنده : کامران وزیری
 

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: وزارت دفاع وپش ن , م - امیر سرتیپ حاتمی ,



بازدید : 581
نویسنده : کامران وزیری

س

سی و هشتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت را می توان آغازی برای روند فروپاشی این شورا با توجه به ویژگی های این نشست دانست.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-فرزاد فرهادی: سی و هشتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در حالی در پنجم دسامبر به میزبانی کویت برگزار شد که از سران خبری نبود و به غیر شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به عنوان میزبان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بقیه اعضای شورای همکاری خلیج فارس در سطح پایینی شرکت کردند از جمله اینکه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان ریاست هیئت کشورش را در نشست برعهده داشت و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد در این نشست شرکت نکردند.

فهد بن محمود بن محمد آل سعید به عنوان رئیس هیات شرکت کننده سلطان نشین عمان بود که البته سلطان قابون از ۲۰۱۱ در این نشست حضور نیافته است و این طبیعی بود. اما اماراتی ها انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه خود را به این نشست فرستادند و بحرینی ها نیز محمد بن مبارک آل خلیفه را شرکت دادند.

این حجم پایین انتقاد و خشم محافل کویتی را به دنبال داشت به گونه ای که انتظار نداشتند با حکمت و رفتاری معقولی که امیر کویت انجام داده است سران کشورهای امارات، بحرین و عربستان در این نشست حاضر نشونداین حجم پایین انتقاد و خشم محافل کویتی را به دنبال داشت به گونه ای که انتظار نداشتند با حکمت و رفتاری معقولی که امیر کویت انجام داده است سران کشورهای امارات، بحرین و عربستان در این نشست حاضر نشوند.

گذشته از این نحوه پوشش این نشست از سوی شبکه العربیه و دیگر شبکه های کشورهای حوزه خلیج فارس بر خلاف گذشته که با اهتمام زیاد صورت می گرفت،  مطلوب نبود و فقط شبکه الجزیره در این زمینه فعال بود.

 


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت؛ آغازی برای فروپاشی ,



بازدید : 634
نویسنده : کامران وزیری

بهداد سلیمی - سعید علی حسینی

دو وزنه بردار سنگین وزن تیم ملی ایران در آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان به رقابت با حریفان خود پرداختند که سعید علی‌حسینی به مقام نایب قهرمانی دست یافت و بهداد سلیمی سوم شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین روز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی ۲۰۱۷ جهان به میزبانی آمریکا در شهر آناهیم، از ساعت ۵ بامداد امروز چهارشنبه رقابت دسته ۱۰۵+ کیلوگرم با حضور سعید علی حسینی و بهداد سلیمی دو ملی پوش دسته ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان برگزار شد. 

در این رقابت بهداد سلیمی با مجموع۴۵۳ کیلو گرم به مقام سوم مسابقات دست یافت. سعیدعلی حسینی نیز که پس از طی کردن هشت سال محرومیت خود برای نخستین بار در مسابقات جهانی به میدان می رفت با مجموع ۴۵۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. همچنین لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی و قهرمان المپیک مقام نخست و گردن آویز طلا را در این وزن از آن خود کرد.

بر این اساس سعید علی حسینی که در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود، در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۲۳۶ کیلویی را بالای سر برد و در دومین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلویی را بالای سر برد و در سومین انتخاب خود وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع ۴۵۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و کار خود را در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان با دو مدال برنز و یک نقره به پایان برد.

بهداد سلیمی که در حرکت یکضرب وزنه ۲۱۱ کیلوگرم را ثبت کرده بود و مدال نقره گرفته بود، در اولین انتخاب حرکت دوضرب وزنه ۲۴۱ کیلوگرم را مهار کرد و داوران این وزنه را از وی قبول کردند، ولی هیات ژوری همانند بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو این وزنه را خطا اعلام کردند. بهداد برای ماندن در جدول و قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در انتخاب دوم حرکت دوضرب با موفقیت وزنه ۲۴۲ کیلویی را به ثبت رساند. در آخرین حرکت دوضرب نیز وزنه ۲۵۲ کیلویی را به درستی مهار کرد ولی مجدداً هیئت ژوری این وزنه را به او خطا دادند. بهداد در حرکت دوضرب با ثبت وزنه ۲۴۲ کیلویی پنجم شد و در مجموع با ۴۵۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. بهداد نیز کار خود را در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان در آمریکا با یک مدال نقره یکضرب و یک نشان برنز مجموع به پایان برد. 

مارت سیم وزنه بردار استونی که در حرکت یکضرب با ۱۹۱ کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفته بود، با مهار وزنه ۲۵۳ کیلویی مدال نقره دوضرب را از آن خود کرد و با مجموع ۴۴۴ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.    

لاشا تالاخادزه گرجستانی، حرکت یکضرب ۲۲۰ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۲۵۷ و در مجموع ۴۷۷ کیلوگرم به سه مدال طلا رسید.همچنین وی به غیر از ثبت رکورد جدید در حرکت یکضرب به میزان ۲۲۰ کیلوگرم، ۴ کیلوگرم رکورد مجموع جهان را که در اختیار خودش بود را ارتقاء داد و با ۴۷۷ کیلوگرم رکورد دار جدید دنیا لقب گرفت.

همچنین تیم ملی وزنه برداری ایران با ۸ وزنه بردار راهی مسابقات جهانی شد که در نهایت با ۵ مدال طلا، ۳ نشان نقره و ۶ گردن آویز برنز و کسب ۵۰۹ امتیاز برای نخستین بار قهرمانی رقابتهای جهانی شد. پس از تیم کشورمان، تیم های کره جنوبی و ازبکستان در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: وزنه برداری ایران،قهرمان جهان ,



حریری: از استعفا صرف‌نظر کردم
نوشته شده در 14 / 9 / 1396
بازدید : 565
نویسنده : کامران وزیری

سعد حریری

جلسه کابینه لبنان برای اولین بار بعد از بحران استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان امروز (سه‌شنبه) با حضور وی و میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در کاخ بعبدا برگزار شد و کابینه با بیانیه‌ وزارتی در زمینه خویشتن‌داری این کشور و سیاست بی‌طرفی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه لبنانی الدیار، سعد حریری بعد از پایان جلسه کابینه اظهار داشت، از تصمیم استعفا صرف نظر کرده است.

وی افزود: به تقویت روابط با کشورهای عربی و مشارکت با کشورهای اروپایی ادامه می‌دهیم و به قطعنامه‌های بین‌المللی و حمایت از نیروهای بین‌المللی در لبنان پایبندیم. لبنان همچنان خود را از آتش شعله‌ور در منطقه دور نگه می‌دارد.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد: کابینه بر اهمیت پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرد. تمامی اعضای کابینه به اجماع زبانا و عملا بر بیانیه وزارتی مبنی بر حفظ بی‌طرفی و دور نگه داشتن لبنان از درگیری‌های خارجی اعلام پایبندی کردند. 

وی در جریان این نشست از میشل عون، رئیس جمهوری لبنان  به خاطر رهبری حکیمانه بحران و تلاش‌هایی که در آن گروه‌های دولت لبنان را برای حفظ ثبات شرکت داد، قدردانی  و تاکید کرد: ما به عنوان مقامات دولت مسؤول حفظ کشور از خطرات پیش رو هستیم و امیدواریم این نشست فرصتی را برای همکاری و حفظ امنیت لبنان  فراهم کند.

حریری خواستار تلاش برای دور نگه داشتن کشور از درگیری‌های منطقه و حفظ ثبات آن شد و به لزوم عدم مداخله در امور "کشورهای دوست و برادر" و حمله به آنها از طریق رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: ما باید منافع لبنان و لبنانی‌ها را مورد توجه قرار دهیم و تصمیم خود را در مورد سیاست بی‌طرفی اعلام کنیم.

نخست وزیر لبنان گفت: اگر ما مداخله هیچ کشوری را در امور داخلی لبنان نمی‌پذیریم، پس جایز نیست هیچ طرف لبنانی نیز در امور کشورهای عربی و به ویژه حوزه خلیج فارس مداخله کند زیرا منافع ما در حفظ روابط تاریخی‌مان با تمامی کشورها نهفته است.

وی گفت:‌ ما نخواهیم پذیرفت که کسی تحت هیچ شرایطی ثبات لبنان را برهم زند و حفظ ثبات کشور بالاتر از هرچیزی است.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان نیز در ابتدای جلسه کابینه مراحلی را که بحران بعد از استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان پشت سر گذاشت و همچنین دیدگاه‌ها و تماس‌ها را  چه در عرصه داخلی و چه دیپلماسی به طور کامل شرح داد و گفت: نگرانی از تحمل اوضاع داخلی و  بازگشت امن حریری بود.

رئیس جمهوری لبنان در ابتدای این جلسه به روند رایزنی‌هایی که با تمامی گروه‌ها و رهبران جهان داشت، اشاره کرد و گفت: دیدگاه ما در بحران اخیر ناشی از این بود که نمی‌پذیریم هیچ قدرتی به کرامت ما خدشه وارد کند. زیرا هیچ سرزمینی را کوچک یا بزرگ نمی‌دانیم بلکه معتقدیم همه باید در عزت و کرامت برابر باشند.

وی تاکید کرد، رویکرد لبنان در جهت مقابله با آنچه رخ داد، بود و یکپارچگی لبنانی‌ها پایه و اساس حمایت از ثبات در کشور است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,



بازدید : 558
نویسنده : کامران وزیری

عمار حکیم

رئیس تحالف ملی عراق در بیانیه‌ای تلاش آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس شریف را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم، رئیس تحالف ملی عراق، در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی فراوان از پیامدهای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل این اقدام را محکوم کرد و خواستار پیگیری این اقدام توسط نهادهای بین‌المللی شد.

در بیانیه رئیس تحالف ملی عراق آمده است: سعی و تلاش آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس شریف یک نقض آشکار و نادیده‌گرفتن احساسات مسلمانان و دور زدن حقایق تاریخی و جغرافیایی این شهر است.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای از بین بردن مهم‌ترین قضیه مسلمانان جهان و اعراب که همانا آزادی فلسطین است، صورت می‌گیرد، افزوده شده است: در واقع این اقدام از بین بردن دولت فلسطین و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های خود است.

در بیانیه رئیس جریان حکمت ملی عراق ضمن تاکید بر ایستادگی جامعه جهانی در برابر این اقدام آمریکا هشدار داده شده است که این اقدام می‌تواند موجب ایجاد بحران‌هایی در منطقه خاورمیانه شود.

حکیم در ادامه بیانیه خود با تأکید بر مسئولیت کشورهای عربی، اتحادیه کشورهای عرب، سازمان همکاری‌های اسلامی و سازمان ملل نسبت به این اقدام آمریکا تاکید کرده است: این نهادهای بین‌المللی و اسلامی در برابر آنچه در فلسطین به عنوان نقض آشکار و خطرناک حقوق فلسطینیان رخ می‌دهد مسئول هستند و باید به مسئولیت خود پایبند باشند.

وی همچنین در ادامه بیانیه خود تمام آزادگان جهان را به دفاع از حقوق مردم فلسطین و بیان حقایق دعوت کرده و تاکید کرده است: امنیت تمام مناطق جهان به هم وابسته است همانگونه که تروریست ها به دنبال این بودند که افکار جهان را از اصلی ترین قضیه اعراب و مسلمانان که همان فلسطین است منحرف کنند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,



بازدید : 584
نویسنده : کامران وزیری
ناو موشک انداز سپر به ناوگان شمال کشور ملحق شد

   امیر دریار احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش گفت : ناو موشک انداز سپر امروز  با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش به ناوگان شمال  نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

وی افزود : ناو موشک انداز سپر چهارمین فروند از ناو کلاس پیکان است که به دست صنعت گران توانمند داخلی و متخصصان صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی ساخته شده است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش افزود : ناو موشک انداز سپر یکی از بروز ترین ناوها از لحاظ تجهیزات ارتباطی و سامانه سلاح است.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: نیروی دریایی ارتش , نیروی راهبردی ,



بازدید : 668
نویسنده : کامران وزیری
پاسخ کوبنده رهبر انقلاب در خصوص حکم شرعی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی + فیلم

 مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود با اشاره به حفظ اتحاد مسلمین جهان، بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرده‌اند، موضوعی اساسی و مهم که از دیرباز یکی از راه‌های نفوذ دشمن بر مسلمین بوده و اهمیت آن در تمامی دوره‌های تاریخی به خوبی حس می‌شود.

تاکیدی که بطور قطع برگرفته از کلام نافذ و بصیرانه مولای متقیان،امیرالمؤمنین علی (ع) در گنجینه‌ گهربار نهج‌البلاغه است: پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد، و مهربانی و الفت ها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها برکند و فراوانی نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان شود.

 

بیانات سال 88 مقام معظم رهبری در جمع مردم سنندج است که در آن رهبر انقلاب با بیانی آشکار و رسا، حکم شرعی برهم زدن وحدت شیعه و سنی را اینگونه بیان می‌کنند: افرادی هستند که به بهانه مذهب، وحدت ملی ما را برهم می‌زنند، کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد. این افراد مزدور دشمند، چه شیعه باشند چه سنی.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: رهبر معظم انقلاب ، مخالفت با ایجاد تفرقه میان شیعه وسنی ,



بازدید : 560
نویسنده : کامران وزیری

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,