<دریادار سیاری: نیازمند بیگانگان برای ساخت تجهیزات نیروی دریایی نیستیم.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1058
نویسنده : کامران وزیری

سیارینوشهر - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در بحث تامین و ساخت تجهیزات نیروی دریایی به کشورهای دیگر نیازمند نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری نوشهر با بیان اینکه، دانشگاه علوم دریایی حضرت امام (ره) نوشهر محل آموزش و تقویت مدیران و فرماندهان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: به برکت انقلاب، امروز نیروی دریایی راهبردی در آبهای آزاد جهان حضور پیدا کرده و این برای اقتدار ملی و عزت مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی به بحث تامین خطوط مواصلاتی کشور در آب‌های آزاد دنیا پرداخت و گفت: منطقه‌ خلیج عدن – باب‌المندب و دریای سرخ یک منطقه آلوده به تروریست دریایی شده و این ضربات زیادی به اقتصاد کشورها از جمله جمهوری اسلامی وارده کرده است و ماموریت حفظ و حراست از خطوط کشتیرانی چه نفتی و چه تجاری امروز بر عهده نیروی دریایی است.

امیر سیاری افزود: انجام این ماموریت با این وسعت در جهت سالم‌نگه‌داشتن خطوط مواصلاتی اقتصادی کشور حائز اهمیت است و توسط مدیرانی انجام می‌شود که امروز در دانشگاه امام خمینی (ره) آموزش می‌بینید.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما متعهد هستیم هیچ‌گونه تجهیزات برای تامین تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی را از کشورهای خارجی وارد نکرده و دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکنیم زیرا این در شأن مردم بلند همت ما نیست.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه امروز در بحث ساخت تجهیزات دریایی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم گفت: انواع ناوهای موشک‌انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها را در حال ساخت داریم.

وی با بیان اینکه امروز در بحث تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نیروی دریایی، ساخت تجهیزات و جنبه عملیاتی از توان دانش آموختگاهی دانشگاههای داخلی بهره می بریم و در بالاترین جایگاه قرار داریم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امنیت خزر برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است گفت: دریای خزر دارای منابع متعدد غذایی، انرژی، گردشگری، محیط زیست، تجارت و حمل و نقل برای کشور  و در مسیر کریدور شمال به جنوب است و ما از منابع دریا می‌توانیم بهترین و پیشرفت را برای توسعه دریا محور کشور داشته باشیم.

وی به ارتباطی که دریای خزر با سواحل مکران برقرار می‌کند اشاره کرد و گفت: ما قادر هستیم در اقتصاد آسیای میانه و قفقاز اثرگذار باشیم و این می‌تواند در توسعه دریامحور کشور ما بسیار مهم باشد.

دریادار سیاری بیان داشت: بنابراین باید تمام تلاش ما بر این باشد که توانمندی ما آنقدر بالا برود که از منابع موجود دریا برای توسعه دریامحور کشور استفاده کنیم و از جایگاه خاص خزر در ارتقاء این جایگاه بهره لازم را ببریم، چیزی که تا حالا استفاده لازم به عمل نیامده است و امیدواریم با تدابیر مقام معظم رهبری که در خصوص اهمیت دریا فرمودند، به اهداف برسیم.



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر , نیروی دریایی راهبردی , امیر دریادار سیاری ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ویژگی‌های سامانه جهت‌یاب شنود DDF
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
برگی از خاطرات حماسه
پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند/عکس
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
جزئیات طرح ناو آموزشی خلیج فارس
آمادگي ايران براي ساماندهي و تجهيز نيروي دريايي ناميبيا
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا
به جرم نماز خواندن در آمریکا از نیروی هوایی اخراج شد
مقابله ناوگروه ارتش با دزدان دریایی در ربایش و انهدام کشتی تجاری ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا از ناوشکن جماران بازدید کرد
پهبادی تهاجمی با قابلیت حمل موشک و بمب
شکار عقاب جاسوس اسرائیلی در لبنان +تصاویر
کبراهای زهرآگین ایران؛ چابکتر و قوی تر
واکنش داوود اغلو به خبر همکاری ترکیه با ایران درباره جاسوسان موساد
ایران ؛ شانزدهمین ارتش قدرتمند جهان
مذاکرات موشکی ایران و روسیه در تهران/ S300 جزو تحریم‌ها نیست
تحریم‌ها بر نیروی هوایی ایران هیچ تأثیری نداشته است.
16 تن از اشرار در زاهدان به دار آویخته شدند/ پاسخ دندان شکن دستگاه قضا به مخلان امنیت
ریگی شماره 2 را بشناسید/عکس
نیروی دریایی ارتش ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است
به احترام سروهای سرخ‌بال سراوان، خبر دار!



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: